|

در دسترس بودن

شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) موظف است در شرایط بحرانی در دسترس و پاسخگو بوده تا بخشی از استرس زیاد کاربر، در این شرایط کم شود. با این کار کاربر احساس آرامش کرده و سطح رضایت او از شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) بالا خواهد رفت.

 

پاسخگویی کامل و با دقت

کارشناس پشتیبان در زمان تماس یا ارسال تیکت از طرف کاربر موظف است، ابتدا توضیحات و خواسته مشتری را به دقت مطالعه کرده و آن را بررسی کند و در صورتیکه کامل آن را درک کرده باشد می تواند اقدام درست را انجام دهد، همچنین سرعت در پاسخگویی جزء مواردی است که رضایت کاربر را بالا خواهد برد.

اما در صورتیکه متوجه منظور کاربر نشد نیاز است که با تماس تلفنی توضیحات مورد نیاز را شنیده و اقدام سریع و درست را انجام دهد و با این کار از تعداد تیکتهای رفت و برگشتی جلوگیری کند.

دیروز در مشاوره ای که با یک طراح سایت داشتم، میگفتند به یکی از میزبان ها که خیلی هم معروف است تیکت زده و کارشناس قبل از اینکه درک کند کاربر چه چیزی گفته و چه درخواستی داشته است، شروع کرده و کلی پاسخ بی ربط داده است !

 

شنیدن صدای مشتری

غیر از پاسخگویی دقیق و کارشناسی شده در تیکت، وقتی کاربری تماس گرفته و در مورد کیفیت خدمات سوال میکند و یا حتی نارضایتی خود را از خدمات دریافت شده اعلام میکند برای مثال میگوید سرعت سرویس ها کم شده، کارشناس نباید بهانه تراشی کند و باید موضوع را جدی گرفته و بررسی خود را روی سایت کاربر انجام دهد!

در مواردی مشاهده شده که کاربر افزونه ای دارد که بسیار به آن نیاز دارد اما روی سایت اختلالی ایجاد کرده و سایت دچار مشکلات فراوانی شده است، در این زمان کارشناس بخش پشتیبانی باید این مشکل را جدی گرفته و پیگیری آن را انجام دهد و بلافاصله به کاربر نگوید که مشکل از سمت سرورها نیست و مشکلات نرم افزاری به ما مربوط نیست!

چون ممکن است کاربران دیگری هم روی این سرور داشته باشند که سایت آنها هم وردپرسی بوده و دیر یا زود به این مشکل برخورد خواهند کرد و اگر پیگیری نکرده باشند آن مشکل کوچکی که برای یک نفر ایجاد شده بود، برای همه کاربران اتفاق افتاده و تمام کاربرانش را از دست خواهد داد!

 

پشتیبان گیری منظم و ۲۴ ساعته و بازگردانی آن در صورت درخواست مشتری

شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) باید همیشه به صورت منظم و هر ۲۴ ساعت از وبسایت های روی یک سرور نسخه پشتیبان تهیه کند تا در صورت وجود شرایط بحرانی در سریعترین زمان بتواند به کاربر کمک کرده و مشکلش رو حل کند.

 

مانیتورینگ سرورها و بالا نگهداشتن سرورها (UpTime)

یکی از مهمترین وظایف شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) مانیتورینگ همیشگی سرورها بوده تا از دسترس خارج نشوند چون با این اتفاق همه وب سایتهای موجود روی سرورها از کار افتاده و عملاً شرایط بدی را برای وب سایت ایجاد می کنند. باید بدانید که هر چه UpTime سرورها دچار مشکل باشند گوگل رتبه آن سایتها را به دلیل کیفیت پایین سرور کاهش خواهد داد.

متاسفانه بسیار تجربه کردیم که شرکتهای هاستینگ (میزبان وب سایت) زیادی به آپتایم سرورها اهمیتی نمیدهند و این امر سایتها را دچار مشکلات زیادی می کند که با وجود هزینه زیاد برای وب سایت آنها به هیچ نتیجه ای نمی رسند و خیلی از کاربران اصلاً متوجه نیستند که خسارتی که به آنها وارد شده از سمت شرکتهای هاستینگ (میزبان وب سایت) بوده است.

در مشاوره دیگری که با طراح وبسایت داشتم ایشان از یک شرکت هاستینگ که هاست تخصصی وردپرس با قیمت مناسب از دیتاسنترهای ایران ارائه میدهد، گلایه داشت که کیفیت خدمات خوبه اما متاسفانه خیلی قطعی دارند و سایتشان در ساعت های مختلف از دسترس خارج بوده است !

در واقع هم اکنون خیلی از کاربران برای سایتهای خود تبلیغات می کنند و ممکن است در آن زمان ها هزینه کمپین تبلیغاتی داده شده و یا ریپورتاژ آگهی به سایتهای مختلف داده باشد و با این بی مسئولیتی شرکت هاستینگ تمام هزینه های انجام شده به هدر می رود و این خسارت مالی جبران ناپذیر است !

 

دانش مدیران شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت)

یک شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) ممکن است، کارشناسان زیاد و خوبی داشته باشد اما نیاز است خود مدیران هم در جریان کلیه اتفاق ها باشند و آنها هم از نظر دانش و تجربه در وضعیت خوبی بوده تا در شرایط بحرانی در کنار تیم خود باشند و با ایده ها و خلاقیت خود به آنها کمک کنند.

چرا این مطلب را می گویم ؟ چون مدیر یک مجموعه به عنوان فردی که هزینه سرورها را پرداخت می کند نیاز است که از علم روز تکنولوژی اطلاع داشته و بداند که با تغییرات جدید روی سرور میتواند سرعت و کیفیت سرویس ها را افزایش داده و روی این مسئله سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد تا کاربرها سطح رضایت بالاتری داشته باشند !

 

دانش کارشناسان شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت)

کارشناسان و پاسخگویان تلفنی یک شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) نیاز است که دانش کافی برای مشاوره به کاربران را داشته باشند! زمانیکه یک کاربر تماس میگیرد و در مورد سرویسی از کارشناس سوال میپرسد، کارشناس نباید از آن سرویس بی اطلاع باشد و در واقع برای پاسخ دادن تپق بزند! و یا کاربر را پای خط منتظر نگه داشته تا خود همان لحظه به سایت مراجعه کرده و تازه  متوجه شود این کاربر در مورد چه موضوعی دارد صحبت می کند!

در هفته گذشته با شرکت های هاستینگ و دیتاسنترهای ایرانی زیادی تماس گرفتم و خودم به شخصه با آنها در مورد سرویس های مختلف صحبت کردم و به عنوان کاربر عادی از آنها سوال پرسیدم اما هیچکدوم نتوانستند پاسخ مناسبی به من بدهند و پای تلفن متعجب شده بودن ! حتی با اصطلاحات رایج شرکت هاستینگ آشنا نبوده و دانش کافی برای پاسخگویی را نداشتند. در حد یک فرد عادی که اصلاً در این زمینه کار نکرده باشد! این افراد بیشتر بازاریاب هستند تا مشاور !!! و بیشترین تلاششان این است که فقط به کاربر بگویند بله ما با قیمت کمتر خدمات و سرویس ارائه میدیم و بیایید و از ما بخرید !

متاسفانه این موارد را در دیتاسنترهای ایرانی هم دیدم ! و جالبه بدانید که همکارانم که کنارم بودن می خندیدند و می گفتن بجای اینکه آنها راجب سرویسهای خود توضیح داده و مشاوره بدهند شما داشتی به آنها مشاوره میدادید و راه نگهداری سرویس هاشان را می گفتید !!!

 

ارائه سرویس بجای محصول !

متاسفانه خیلی از شرکتهای هاستینگ (میزبان وب سایت) هنوز اهمیت این موضوع را درک نکرده اند که در حال ارائه سرویس هستند نه محصول!!!

محصول را اگر بفروشیم و سالم به دست مشتری برسد مسئولیت دیگری برای آن محصول نداریم ولی سرویس را اگر ارائه بدهیم تازه مسئولیتمان بعد از خرید مشتری شروع می شود و نیاز است که مشتری را بیشتر از قبل راهنمایی کرده، مشاوره دهیم و به مشکلاتش رسیدگی کنیم !!!

 

تنوع سرویس ها

یک شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) خوب نیاز است که تنوع خوبی در سرویس هایش داشته باشد تا کاربر بتواند سرویس مورد نیازش را با قیمت مناسب خریداری کند.

 

ارائه آموزش به مشتری

یک شرکت هاستینگ (میزبان وب سایت) حرفه ای نیاز است که آموزش های پایه ای تا حرفه ای را در بخش مرکز آموزش یا بخش وبلاگ سایت خود قرار داده تا در صورتی که کاربر تازه وارد بود و یا تازه وارد کسب و کار آنلاین شده بود بتواند از آموزش ها استفاده کند.

 

نتیجه گیری

شرکت هاستینگ یا همان میزبان وب سایت وظایف نسبتاً سنگینی در شرایط بحرانی نسبت به مشتری خود دارد و اگر دانش کافی را نداشته باشند که در شرایط بحرانی به داد مشتری خود برسند، این مشتری خسارات زیادی از نظر مالی و زمانی متحمل شده و ناگزیر از این شرکت هاستینگ مهاجرت می کند و مسلماً تجربه تلخ خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد و این تبلیغات منفی برای شرکت هاسیتنگ خواهد بود.

امیدوارم این مقاله دید شما عزیزان را نسبت به این موضوع مهم باز کرده و بتوانید با در نظر گرفتن این موارد بهترین شرکت هاستینگ را برای خود انتخاب کرده و کسب و کار فوق العاده خود را بسازید.

پیشنهاد من به شما

در ویدیوی زیر من رضایتم رو از مجموعه ونوم سرور اعلام کردم که در شرایط بحرانی کنار ما بودند و هم اکنون با ارایه سرویس هاست vip وردپرس سایتهایی که تعداد کاربر زیادی دارند و ترافیک خوبی هم دارند می توانند از این سرویس استفاده کنند تا دیگر نگران کمبود منابع نباشند. امیدوارم که کسب و کار آنلاین خوبی داشته باشید و بدون دردسر درآمد عالی داشته باشید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *