|

محتوای بنیاد محتوا و یا کرنر استون (محتوای شاخص) در واقع شامل اصلی ترین مقالات سایت شما بوده که می توان گفت اساس و پایه و یا به اصطلاح سنگ بنای سایت هستند، در نسخه ی جدید افزونه Yoast SEO Premium امکان کاربردی به نام مقاله بنیاد محتوا اضافه شده است که در این مقاله، این امکان جدید را برای شما توضیج می دهم.

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) Cornerstone Content چیست؟

در این مقاله می خواهم همه ی مواردی که شما باید در مورد محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) و یا بنیاد محتوا بدانید را به شما آموزش دهم. در این مقاله شما در انتها می توانید به سوالات زیر پاسخ دهید :

 

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) چیست؟

مقالات کرنر استون (محتوای شاخص) مهمترین مقالات در وب سایت شما هستند، کرنر استون شامل برگه ها و پست هایی می شود که میخواهید با آنها در موتورهای جستجو بالاترین رتبه را کسب کنید. محتوای کرنر استون محتوایی جامع و کامل در مورد معرفی کسب و کار و یا خدماتی که ارائه می دهید هستند.

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) یا بنیاد محتوا اصلی ترین مقاله سایت برای پوشش موضوع های مرتبط با فعالیت سایت است بطوریکه گوگل از آن بعنوان چیزی برای مشخص کردن محور اصلی فعالیت سایت استفاده می کند، البته این روش یکی از تکنیک های سئوی محتوا است. در کل موضوعی که خیلی شوک برانگیز بود این است که اگر سایت شما برای یک کلمه کلیدی چندین صفحه را در نتایج نمایش می دهد به زودی توسط گوگل شناسایی و از نتایج حذف و یا جابجا می شوید.

با ایجاد کرنر استون ها این مورد بطور کامل حل می شود و سایت شما تنها یک صفحه برای نمایش در گوگل دارد.

استراتژی پیشنهادی : ۱۰ کلمه کلیدی کسب و کار خود را از گوگل سرچ کنسول و یا گوگل کیورد پلنر استخراج کرده و برای هر کدام یک برگه یا نوشته ایجاد کنید.

 

کدام مقالات بنیاد محتوا هستند؟

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) را باید با دقت انتخاب کنید، ۴ و یا ۴ برگه ای را که می خواهید مخاطبان زمانی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کنند، آن را ببینند را انتخاب کنید، این مقالات کرنر استون (محتوای شاخص) سایت شما را تشکیل می دهند.

کدام مقالات برای شما مهم هستند؟

کدام مقالات سایت شما کامل ترین و معتبرترین هستند؟ کدام مقالات کاربر را جذب می کند؟ آنها را برای محتوای کرنر استون انتخاب کنید. شما همچنین باید محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) را برای کلمات کلیدی که می خواهید با آن رتبه بگیرید، بنویسید.

 

محتوای شاخص در سئو

 

امکان جدید افزونه سئو Yoast SEO برای تولید محتوای کرنر استون (محتوای شاخص)

در نسخه ی اخیر افزونه سئو Yoast SEO امکانی به کاربر داده شده است که به کمک آن بتواند مقالات را بعنوان محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) علامتگذاری کند، این امکان به شما در ایجاد یک ساختار سازنده لینک های داخلی یا Internal Link برای محتوای کرنراستون کمک می کند.

تنظیمات محتوای شاخص در یوست

 

علامت گذاری محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) بدین معناست که شما می توانید لیستی از آنها را در مرور کلی پست خود مشاهده کنید و با اینکار می توانید به راحتی روی بهبود آنها کار کنید و مهم تر از همه ابزار پیشنهاد لینک در Yoast SEO premium به مقالاتی که شما بعنوان محتوای سنگ بنا یا همان محتوای کرنر استون علامت گذاری کرده اید، اولویت بیشتری قائل می شود در نتیجه این نکته را فراموش نکنید که به بهترین مقاله خود در مورد یک موضوع خاص لینک بزنید. هنگامی که وبسایت شما رشد کند شما بیشتر به محتوای بنیاد(کرنر استون) در سایت خود نیاز خواهید داشت و همچنین برای موضوعات بیشتری محتوا خواهید نوشت پس حتما برای هر موضوع خاص بطور جداگانه محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) انتخاب کنید.

 

چرا محتوای سنگ بنا برای سئو بسیار مهم هستند؟

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) در هر نوع استراتژی سئو نقش مهمی را ایفا می کند. دریافت رتبه بالا در کلمات کلیدی که جستجویی بسیار بالای دارد می تواند سخت باشد اما یک محتوای بنیاد (کرنر استون) می تواند به شما در گرفتن رتبه ی بهتر در کلمات کلیدی که جستجوی بالایی دارند و رقابتی هستند کمک کند. اگر شما تعداد زیادی مقاله در مورد موضوعات مشابه بنویسید، باید به گوگل بگویید که مهمترین آنها کدام است. اگر این کار را نکنید شما با کل محتوایی که در اختیار دارید برای یک مکان در جستجو رقابت خواهید کرد. درج لینک های داخلی صحیح بین پست های شما به گوگل اطلاع می دهد که مهمترین مقاله شما کدام است.

 

ساختار لینک ها

مقالات محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) باید در بالای هرم سایت شما قرار بگیرند. در بهترین حالت، افراد باید بتوانند به طور مستقیم از طریق صفحه اصلی تان به محتوای بنیاد شما برسند. همچنین تمامی پست های مشابه شما در یک موضوع خاص باید به محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما لینک داشته باشند. همانطور که سایت شما در حال توسعه است، تعداد پست های جدید وبلاگ خود را در مورد آن موضوع که به جنبه های مختلفی از آن موضوع اشاره دارد را افزایش دهید و داخل هر کدام از پست ها به مقاله ی اصلی لینک بزنید، ساختار لینک داخلی باعث افزایش احتمال قرار گیری محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما در رتبه بالاتر در جستجوی گوگل می شود.

به عناون مثال من پست های مختلف بسیاری در مورد کپی و رایت سئو می نویسم، هرکدام به جنبه های مختلفی از کپی و رایت سئو اشاره دارند. محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) برای این موضوع با عنوان (راهنمای جامع برای کپی و رایت سئو) می باشد و من هر زمان که یک پست جدید درباره ی کپی و رایت سئو بنویسم، یک لینک به این مقاله اضافه می کنم.

 

بهینه سازی محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) Cornerstone Content با کمک افزونه سئو Yoast SEO

افزونه سئو Yoast SEO ابزار جدیدی را در نسخه ی اخیر خود ارائه کرده است که به شما کمک می کند محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) را بهینه سازی کنید، امکانات این ابزار شامل شمارنده ی لینک های متن، آنالیز محتوای کرنر استون (محتوای شاخص)، همچنین اگر شما از نسخه ی پریمیوم این افزونه استفاده کنید پیشنهاداتی برای ساخت لینک های داخلی به شما ارائه می شود با کمک افزونه ی سئو Yoast SEO محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما اولویت و برتری بیشتری نسبت به سایر پست هایتان پیدا خواهد کرد.

 

شمارنده لینک های متن

با افزونه Yoast SEO شما می توانید محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) خود را در بازبینی پست ها فیلتر کنید تا ببینید چه تعداد لینک های داخلی یک پست به آن اشاره کرده است و همچنین به چه تعداد پست لینک زده شده است. شمارنده ی لینک های متن بسیار مفید و کاربردی است زیرا شما می توانید در یک نگاه ببینید که آیا محتویات کرنر استون (محتوای شاخص) شما دارای لینک های کافی از سایر پست های مرتبط می باشد یا خیر.

 

تجزیه و تحلیل محتوا

اگر قصد دارید محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) خود را توسعه دهید باید تجزیه و تحلیل خاصی برای آن انجام دهید. محتوایی که به عنوان کرنر استون (محتوای شاخص) شناخته شده است، به طور دقیق تر از نظر سئو و خوانایی در تجزیه و تحلیل محتوا بررسی می شود، اگر شما می خواهید مقاله طولانی تر باشد باید محتوای عالی در اختیار داشته باشید تا توجه و نظر خواننده را جلب کنید و رتبه بهتری بگیرد.

 

پیشنهاداتی برای لینک داخلی Internal Links

افزونه سئو Yoast SEO Premium دارای یک ویژگی برای لینک داخلی است. این ویژگی آنچه که شما نوشته اید و کلمات پرتکرار موجود در متن شما را تجزیه و تحلیل می کند و مشخص می کند که کدام مقالات مرتبط هستند و شما باید به آن لینک بزنید. محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) در محاسبه پیشنهادات لینک داخلی ما تفاوت دارد زیرا آنها اهمیت و ارزش بیشتری دارند. برای بیشتر اهمیت دادن به این مقالات ما آنها را در بالای لیست پیشنهادات لینک های داخلی قرار می دهیم. این باعث می شود که شما برای لینک زدن به مقالات قطعی خود راحت تر باشید، البته این ویژگی برای زبان های کمی در دسترس است که پارسی شیرین جزو آنها نیست.

 

متن موجود در صفحات محتوای سنگ بنا یا کرنر استون (محتوای شاخص)

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) همیشه باید در برگه های دارای متن باشد، می تواند یک پست از یک وبلاگ و یا یک برگه باشد. اما هر کدام از آنها را که انتخاب کنید, باید آنها را بصورت دوره ای بروز رسانی کنید. مقالات کرنر استون (محتوای شاخص) باید توضیحی و محتوای آموزنده داشته باشد، همچنین شما باید هدف خود را گرفتن رتبه بالا برای رقابتی ترین کلمات کلیدی قرار دهید.

محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) معمولا دارای محتوای طولانی هستند همه موارد را که در مورد یک موضوع خاص مهم است را پوشش می دهند. اینکار در واقع مهارت نوشتن شما را به چالش می کشد. معمولا خواندن محتوای طولانی سخت است به خصوص روی یک صفحه، پس اطمینان حاصل کنید که از سرفصل و تیترهای مناسبی برای راحتی خواندن استفاده می کنید. یک تصویر شاخص در ابتدای یک متن کرنر استون (محتوای شاخص) نیز یک ایده ی عالی است.

 

۵ گام برای داشتن محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) عالی

در حالت ایده آل شما باید تحقیقاتی راجع به کلمات کلیدی که پر رقابت هستند و شما میخواهید در آن کلمات رتبه بگیرید، انجام دهید که به شما کمک کند تا یک محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) فوق العاده، طولانی، آموزنده و جذاب تولید کنید. اما اگر وقت کافی نداشتید چه؟ و اگر شما قبلا چندین مقاله را نوشته اید چه کار باید بکنید؟ این پنج مرحله را دنبال کنید تا محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) مناسبی داشته باشید.

 

گام ۱: در مورد کلمات کلیدی خود فکر کنید.

شما باید کلیدواژه های مهمی که میخواهید با آنها در رتبه گرفتن رقابت کنید را تعیین کنید. محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما باید برای کلمات کلیدی “اصلی” یا رقابتی بهینه سازی شده باشد، بنابراین مطمئن شوید که راجع به کلیدواژه تحقیق های لازم را انجام داده اید.

 

گام ۲: بهترین پست را انتخاب کنید.

به سراغ برگه ها و پست هایی که با کلمات کلیدی مهم بهینه شده اند، بروید. شما فکر می کنید کدام پست وب سایت شما بهترین است؟ از حالا به بعد آن پست یا برگه کرنر استون (محتوای شاخص)ی شما خواهد بود!

 

گام ۳: آن را بازنویسی کنید.

مقاله ی کرنر استون (محتوای شاخص) خود را باز نویسی کنید. آن را عالی و جذاب و بهینه کنید. مقاله بنیاد محتوا را گسترش دهید و مطمئن شوید که کاملا به روز است. و فراموش نکنید که این مقاله را هر چند وقت یکبار بازنویسی و گسترش دهید.

 

گام ۴: پست های دیگر خود را در حالات مختلف بهینه سازی کنید.

به علاوه ی مقاله اصلی شما، پست های دیگر وبلاگتان با موضوع مشابه را باید با کلمات کلیدی “اصلی” که در محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما وجود دارد را بهینه سازی کنید.

 

گام ۵: از مقالات آخر خود به مقالات اول لینک بزنید.

شما باید به گوگل بگویید که محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) شما مهمترین مقاله در این موضوع است که در سایت شما قرار دارد. فراموش نکنید که در تمام مقالات در آخر به محتوای کرنر استون (محتوای شاخص) خود لینک بزنید!

 

در زندگی واقعی، شاید شما هم وقت نداشته باشید که چنین ساختاری پیچیده ای را ایجاد کنید. با این حال، نوشتن یک مقاله در مورد یک موضوع خاص اغلب منجر به الهام گرفتن برای نوشتن یک مقاله با موضوع مشابه خواهد شد. پس باید سعی کنید پست دوم را برای یک کلمه کلیدی با کمی تفاوت لینک بزنید. هر بار که یک پست می نویسید، باید به پست های مشابهی که نوشته اید لینک بزنید. آیا شما در حال حاضر یک مقاله مهم در مورد یک موضوع نوشته اید؟ حتی اگر هنوز کاملا عالی نیست؟ اگر از Yoast SEO premium استفاده می کنید، از ابزار لینک داخلی آن استفاده کنید.

 

همچنین مطمئن شوید که ساختار لینک مناسب را تنظیم کرده اید. این کار زمان زیادی را از شما نمیگیرد و در واقع میتواند مهمترین مقاله شما را در مکان بالاتری در رتبه بندی موتورهای جستجو قرار دهد. نگاهی به تمام پست ها با موضوع مشابه که قبلا آن را نوشته اید بیاندازید و به تمام مقالات مرتبط خود لینک اضافه کنید. شما می توانید از شمارنده لینک متن Yoast SEO استفاده کنید تا به طور مرتب بررسی کنید که آیا پیوندهای داخلی کافی برای مقالات مهم شما وجود دارد یا خیر.

 

شما میتوانید به کمک محتوای کرنر استون مقالات جامع و کاملی را به صورت خوشه بندی و به شکل هرم از جزء (پست ها) به کل (محور اصلی محتوا) مرتب کنید و مقالات مربوط به یک موضوع را را جمع بندی و مرتب کنید با اینکار هم محتوای کرنر استون شما یک محتوای کامل و جامع درمورد یک موضوع خاص می شود که همه ی جوانب آن موضوع را پوشش می دهید و کاربر با دیدن محتوای کرنر استون شما به تمامی نیازهای وی در مورد آن موضوع پاسخ داده می شود. و همچنین محتوای های کرنر استون می توانند پیچ آتوریتی بالایی داشته باشند و با کمک محتوای کرنر استون می توانید در رقابتی ترین کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بهترین رتبه را کسب کنید.

 

ما معتقدیم که پیشنهادات و انتقادات شما می تواند ما را در تولید محتوایی فاخر و کامل یاری رساند پس در این صورت اگر در مورد موضوع بالا نظر و ایده خاصی دارید حتماً از طریق ثبت نظر ما را از آن مطلع گردانید.

4 پاسخ

  1. استاد خیلی عالی بود. دیدگاه جدیدی برای تولید محتوا و مخصوصا نحوه انتشار آنها به من داد.
    ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *