|

سلام دوستان با یک مقاله ویژه دیگه در خدمتتون هستیم.

در سال های گذشته هرکی میخواست با وردپرس سایت رو اجرا کنه یا سایت طراحی کنه این کار دشوار و سخت بود چون باید دانش کد نویسی رو یاد میگرفت و بعد چندین ما به صورت مداوم کد نویسی میکرد تا بتونه سایت خودش رو طراحی کنه. این کل مشکلات کد نویسی نبود و بعد از کد نویسی کل سایت باید شروع میکرد تمام بخش هارو تست میکرد که مشکلی وجود نداشته باشه و برای رفع مشکلات هم وقت زیادی نیاز بود تا رفع شوند، اما امروزه اینطور نیست و المنتور به کمک شما آمده است.

المنتور یکی از افزونه های حرفه ای صفحه ساز در وردپرس است که به شما کمک میکند بدون نیاز به دانش کد نویسی هر نوع سایتی را طراحی و اجرا کنید طراحی با این افزونه اصلا کار سختی نیست و با روش کشیدن و رها کردن ( drag and drop ) میتوانید هر نوع طرحی را که مد نظر دارید اجرا کنید، در این مقاله به طور کلی به المنتور میپردازیم که با این افزونه آشنا شوید و طی  مقاله های دیگری هم آموزش کامل المنتور را خدمت شما تقدیم میکنیم که با استفاده از آن بتوانید طراحی سایت انجام دهید و کسب درآمد کنید.

المنتور چیست و چه کاربردی دارد؟

المنتور چیست

یکی از سوالاتی که همیشه از ما پرسدیه میشه اینه که المنتور چیه و چه کاربرد هایی داره، همونطور که گفتیم المنتور یک افزونه صفحه ساز وردپرس هست که خیلی میتونه به کمک شما بیاد، این افزونه در وافع خیلی پشرفته و حرفه ای طراحی شده که شما بتونید سایت ها و صفحات مورد نیاز خودتون را در سریع ترین زمان ممکن طراحی و اجرا کنید، این درحالی هست که شما نیاز نیست اصلا یک خط کد بنویسید و تماما بخش های طراحی به روش کشیدن و رها کردن هست.

اکثر افراد فکر میکنند المنتور به تازگی ساخته شده اما اصلا اینگونه نیتس المنتور چند سالی هست که طراحی و اجرا شده اما به این قدر محبوبیت نداشت و بین افراد به عنوان یک افزونه حرفه ای شناخته نشده بود، اما از 1 سال پیش المنتور به محبوبیت بسیار فراوانی دست یافت، این محبوبیت در ایران هم به قدری زیاد است که اکثر طراحان سایت به این افزونه قدرتمند برای طراحی سایت رجوع میکنند و سایت های خود را با استفاده از المنتور اجرا میکنند. یکی از دلایلی که المنتور محبوب شد این بود که یک نسخه رایگان هم دارد و همه افراد نیاز نیست که حتما نسخه پریمیوم آنرا خریداری کنند.

پیش از المنتور یک افزونه دیگه هم به نام ویژوال کامپوزر وجود داشت که قدرت زیادی در طراحی صفحات داشت اما کمی برای افراد مبتدی کار با اون سخت بود هر کسی نمیتونست به صورت جدی و حرفه ای از اون برای طراحی استفاده کنه، اما المنتور به طراحی به صورت زنده ویژوال کامپوزر رو کناز زد و افراد دیگه به دنبال سختی ویژوال کامپوزر نمیروند و با استفاده از این صفحه ساز قدرتمند در سریع ترین زمان ممکن با کیفیت ترین سایت ها و صفحات رو طراحی میکنند.

با استفاده از المنتور چه نوع سایت هایی رو میشه اجرا کرد؟

این سوال هم بسیار درباره المنتور رایج هست که تصمیم گرفتیم در این بخش به اون جواب بدیم، همونطور که گفتیم المنتور بسیار قدرتمند هست و ویژگی های زیادی داره یکی از این ویژگی ها عدم محدودیت در طراحی هست، همه افراد میتونن با استفاده از المنتور هر نوع سایتی رو طراحی کنند، چون المنتور با افزونه های دیگر وردپرس سازگار هست و المان های اون هارو داخل خودش قرار میده میتونید با استفاده از اون سایت های فروشگاهی، خبری، شرکتی و شخصی رو طراحی و اجرا کنید بدون 1 درصد محدودیت.

یکی از دسواری های افراد اینه که همیشه مشکل انتخاب قالب دارند، این مشکل برای سیات های فروشگاهی همیشه پیش میاد، ما پیشنهاد میکنیم حتما از المنتور برای طراحی سایت خودتون استفاده کنید، این صفحه ساز با افزونه ووکامرس هم متصل میشه و شما میتوانید تمامی المان های ووکامرس، صفحات و… رو شخصی سازی کنید و محصولات خودتون رو به فروش برسونید.

المنتور بهتره یا ویژوال کامپوزر:

اینم یک انتخاب سخت بین این دو صفحه ساز قدرتمند وردپرس هست که افراد رو به شک میندازه، اما ما از همینجا بهتون میگیم المنتور بهتره،چرااا!!!

چون المنتور نسبت به ویژوال کامپوزر قدرتمند تر و کار امد تره و در طراحی هم ساده تر هست و شما نیاز نیست ساعت های زیادی رو برای طراحی بزارید اما ویژوال کامپوزر به این دلیل که طراحی به صورت زنده رو نداره بسیار سخت شده، ویژوال کامپوزر تو این زمینه از المنتور قدیمی تره اما همیشه سن یک عدد بوده و مهم اون کاربرد ها و قدرتمندی هست که المنتور 100 درصد از ویژوال کامپوزر بهتره، اما همچنان یک سری افراد هستند که با ویژوال کامپوزر راحت تر هستند و نمیخوان این ابزار قدیمی خودشون رو از دست بدند ما پیشنهاد میکنیم اگر تازه کار هستید و یک صفحه ساز حرفه ای رو میخوایید حتما از المنتور استفاده کنید تا به مشکل بر نخورید.

المنتور چه مزایایی داره

از همه مهم تر رایگانه

 رایگان بودن یکی از عواملی هست که المنتور رو در زمینه کاری خودش موفق کرده، درواقع قبل از المنتور هیچ صفحه ساز به این قدرتمندی رایگان نبوده و حتی ویژوال کامپوزر هم نسخه رایگانی نداشته و به صورت پولی عرضه میشده، اما با محوبیت المنتور و نسخه رایگان داشتن اون ویژوال کامپوزر هم شروع کرده که یک نسخه رایگان رو برای عرضه داره به افراد ارائه میده، شما برای استفاده از المنتور رایگان میتونید به مخزن وردپرس مراجعه کنید و نسخه رایگان اون رو با جستجو کردن اسمش پیدا، دانلود و نصب کنید.

قدرتمند در طراحی

 تو این مقاله به اندازه کافی درباره قدرتمند بودن المنتور بهتون توضیح دادیم فکر نمیکنم بشتر از این نیاز به توضیح باشه، اما بهتره اینو بدونید در هر حال المنتور میتونه برای طراحی هر نوع صفحه ای مناسب باشه و هچیوقت این فکر رو نکنید چون المنتور رایگان هست نمیتونه خدمات خوبی رو بهتون ارائه بده اصلا اینطور نیست.

بروزرسانی مداوم

 این افزونه قدرتمند توسط یک تیم خفن پیشتیبانی و بروزرسانی میشه، بروزرسانی های مداوم به المنتور کمک میکنه که افزونه پیشرفت کنه و باگ های ظاهری و امنیتی موجود اگر باشه رفع یشه، پس بروزرسانی این افزونه یکی از بهترین ویژگی های اون هست و بسیار قابل توجه میتونه باشه اگر از المنتور استفاده میکند حتما نسخه جدیدش رو دریافت و نصب کنید که امکانات بسیار بیشتری داشته باشید.

طراحی بخش های مختلف سایت

این یکی از جذاب ترین مزیت های المنتور برای شما هست که خیلی میتونه تو طراحی سیایت کمکتون کنه، المنتور یک بستر برای طراحی وب ایجاد کرده که شما تو سایتتون  میتونید بخش های مختلف مثل هدر، بدنه و فوتر یا صفحات دیگه رو به صورت جدا جدا طراحی کنید که اگر بعدا خواستید اونارو ویرایش کنید اینکار براتون ساده باشه، این امکان خیلی خوبه و به موتور هی جستجو هم کمک میکنه سایت شمارو به صورت بخش بخش بشناسند و حتی ممکنه در سئو سایت شما هم موثر باشه.

سازگاری با انواع افزونه ها

یکی از مشکلات که به صورت رایج تو وردپرس به وجود میاد تداخل بین افزونه ها هست، یکی از ویژگی های المنتور هم این هست که با اکثر افزونه های وردپرس سازگاره و برای سایت شما مشکلی به وجود نمیاره، همونطور که گفتیم چون با افزونه های فروشگاه ساز وردپرس سازگاره میتونید قالب های فروشگاهی هم باهاش طراحی کنید.

المنتور رو از کجا یاد بگیریم؟

دوره آموزش پشتیبانی سایتبرای یادگیری المنتور خودتون میتونید دست به کار بشید و بخش های مختلف المنتور تست کنید تا با همه المان ها و بخش های المنتور آشنا بشید و بتونید در طراحی از اونا استفاده کنید، یکی از روش ها هم اینه که به گوگل برید و دنبال منابع آموزشی المنتور باشید تا با دیدن اون آموزش ها به المنتور مسلط بشید و با استفاده از اون سایت های مختلفی رو طراحی کنید.

اما ما پیشنهاد میکینم از دوره جامع پشتیبانی سایت استفاده کنید، در این دوره یاد میگیرید که چطوری یک پشتیبان سایت حرفه ای باشید و با تمامی بخش های وردپرس بتونید کار کنید، تو این دوره آموزش کار با صفحه ساز ها هم خدمت شما دادیم که بتونید با استفاده از اونا طراحی سایت رو انجام بدید و مشکلی هم نداشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر درباره این دوره میتونید به لینک زیر مراجعه کنید.

وبینار آشنایی با دوره جامع آموزش پشتیبانی سایت (کسب درآمد از وردپرس)

نتیجه گیری

در این ماله سعی داشتیم تا شمارو ککامل با افزونه المنتور آشنا کنیم، امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات شما درباره وردپرس بشتر شده باشه، در مقاله های بعدی به آموزش المنتور میپردازیم که بتونید طراحی سایت انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *