|

انجمن وردپرسدسته بندی: قالب وردپرستغییر و انتقال دامنه از یک هاست به هاست و دامنه دیگر
Kiyani پرسیده شده 3 سال قبل
سلام و درود من می خواهم برای یک شرکت سایتی طراحی کنم که قبلا سئو شده و نمی خواهم تا لحظه آخر سایتشون از دست بره به همبن دلیل مجبورم اول روی هاست دیگری سایت را طراحی کنم و بعدا روی هاست اصلی بیارم  بعد از طراحی سایت در هاست و دامنه دیگر چطوری آن را به هاست و دامنه اصلی خودش بیارم در اصل مراحل اصلی کار بدون ضربه خوردن به سئو چطوری میشه ممنون میشم اگر کامل توضسح بدید  
سجاد احسان فر پاسخ داده در 3 سال قبل

سلام
شما میتونید در ساب دامین قالب جدید رو آپ کنید، تغییرات رو انجام بدید و تأیید نهایی رو بگیرید، بعد از این کار، از کل اطلاعات هاست بک آپ بگیرید، محتوای دامنه اصلی رو حذف کنید. محتوای ساب دامین رو روی دامنه اصلی ( روت هاست ) منتقل کنید. حالا نوبت به تغییر رکوردهای دیتابیس هست. وارد phpmyadmin بشید ، رکوردهای siteurl و home را پیدا کنید و نام دامنه‌ی سایتتون رو داخلش جایگزین کنید.برای این کار کافیه روی دکمه Edit در بخش siteurl و home قرار داره کلیک کنید. سپس در صفحه ویرایش، آدرس دامنه را به جای آدرس ساب دامین وارد کنید.بعد از اینکه نام دامنه رو برای سایتتون تنظیم کردین باید لینک‌های داخلی وردپرس رو هم بروزرسانی کنید تا کلیه لینک‌های موجود در سایت بر اساس نام دامنه تنظیم شوند. برای این کار روی نام پایگاه داده ی سایت داخل phpmyadmin کلیک کنید، سپس سربرگ sql رو باز کنین و کد زیر رو داخلش تایپ کنید.

UPDATE wp_posts SET post_content = REPLACE (post_content, ‘subdomain.domain.com’, ‘domain.com/’);

به جای subdomain.domain.com در کد بالا نام ساب دامنه و به جای domain.com نام دامنه را در فیلد Run SQL query/queries on database قرار داده و در نهایت روی دکمه Go کلیک کنید و منتظر بمونید تا عملیات به‌روزرسانی انجام بگیرد. بعد از این کار سایت شما با موفقیت در هاست و دامنه لود خواهد شد. حالا باید بررسی کنید و ببینید که آیا وردپرس روی دامنه اصلی به درستی بالا میاد یا خیر. اگر کلیه مراحل را به درستی طی کرده باشید وردپرس به درستی از ساب دامین به دامین اصلی منتقل شده است.

2 پاسخ
ادریس شاهی جان پاسخ داده شده3 سال قبل
سلام، برای کار بر روی سایت هایی که دارای محتوا هستند، بهترین کار این است از کل سایت با افزونه های بکاپ گیری مانند داپلیکیتور از کل سایت یک بکاپ کامل تهیه کنید و آنرا به ساب دامنه یا ساب فولدر انتقال دهید. (https://wordpress.org/plugins/duplicator/) سپس عملیات نصب بسته نصبی تهیه شده را درساب دامنه / ساب فولدر انجام دهید و حالا با خیال راحت کلیه تغییرات خودتون رو اعمال کنید و پس از تکمیل سایت، دوباره کل سایت را با افزونه داپلیکیتور بکاپ بگیرید و این بسته نصبی را روی دامنه اصلی نصب کنید.   ** دقت داشته باشید، حتما و حتما قبل از هر کاری از محتویات سایت اصلی و پایگاه داده آن بکاپ کامل و جامعی تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی محتوای قبلی را بازگردانی کنید. ** نکته مهم دیگری که شاید برایتان مشکل ساز باشه این است که نسخه php در ساب دامنه عینا با دامنه اصلی یکی نباشد، که در این صورت احتمالا با خطاهایی مواجه میشوید، پس محض احتیاط یکبار نسخه php ساب دامنه و دامنه اصلی رو چک کنید که یکی باشند.
Kiyani پاسخ داده شده3 سال قبل
ممنون از راهنمایی کاملتون