|

 تفاوت نوشته با برگه در وردپرس چیست؟وردپرس در حالت عادی از دو ساختار برای انتشار محتوا در سایت استفاده می کند که با نام “نوشته” و “برگه” شناخته می شوند. حال برای افرادی که به تازگی با این سیستم مدیریت محتوا شروع به کار کرده اند، ممکن است این سوال پیش آید که تفاوت این دو در چیست؟ 

تفاوت نوشته با برگه در وردپرس

نوشته ها در وردپرس

نوشته ها اصلی ترین طبقه بندی انتشار محتوا در وردپرس هستند. به عبارتی از نوشته ها برای انتشار مطالب اصلی استفاده می شود. برای مثال ما در راهنمای وردپرس مطالب آموزشی را از طریق نوشته ها منتشر می کنیم.نمایش نوشته ها براساس زمان است. تازه‌ترین نوشته منتشر شده در ابتدا قرار گرفته و به همین ترتیب سایر نوشته ها زیر آن قرار می گیرند و در نهایت به صفحات بعدی و آرشیوها منتقل می شوند.همچنین نوشته ها بخش دیدگاه ها را دارند که از طریق آن می تواند نظرات بازدید کنندگان را دریافت کرده و به آنها پاسخ داد.برای مدیریت بهتر نوشته ها می توان از «برچسب ها» و «دسته ها» استفاده کرد. 

برگه ها در وردپرس

برگه ها را می توان به عنوان صفحاتی از سایت دانست که محتوای آنها نیازی به تغییر نداشته باشد. برای مثال با استفاده از برگه ها می توان صفحات درباره ما، قوانین، تماس با ما و… را ایجاد کرد.برگه ها برخلاف نوشته ها در صفحه اصلی نمایش داده نمی شوند و اگر بخواهید بازدیدکنندگان به آنها دسترسی داشته باشند، باید خودتان به آنها لینک ایجاد کنید.برای مدیریت برگه ها گزینه هایی مانند برچسب ها و یا دسته ها وجود ندارد اما راه حال دیگری به عنوان ساختار سلسله مراتبی وجود دارد. به این معنا که یک صفحه می تواند به عنوان صفحه مادر دیگر انتخاب شده و صفحات فرزند از ساختار برگه مادر پیروی کنند.

 

برگه ها یک ویژگی دیگر نیز دارند و آن امکان استفاده از قالب مجزا از پوسته اصلی سایت است. با این ویژگی می توانید برخی از برگه های خود را با طراحی متفاوت بر روی سایت قرار دهید و از آنها برای مقاصد مختلف استفاده کنید. برای مثال داشتن یک صفحه فرود برای فروش یک محصول ویژه بسیار مهم است که با استفاده از برگه ها این موضوع را می توانید حل کنید. 

جمع بندی

به طور خلاصه تفاوت نوشته با برگه در وردپرس را می توان این ظور بیان کرد که  برای انتشار محتوا از نوشته ها استفاده می شود و برای ارائه اطلاعات خاص از برگه ها استفاده می شود.نوشته ها می توانند توسط سرویس های خبرخوان و یا خبرنامه ایمیلی مورد استفاده قرار گیرند اما این امکان بر روی برگه ها وجود ندارد. نوشته ها باید از ساختار پوسته اصلی سایت پیروی کنند، اما برگه ها می توانند برای خود قالبی متفاوت و مجزا داشته باشند.