با سلام خدمت دوستان عزیز وردپرسی!همانطور که می‌دانید همواره یکی از دغدغه‌های سایت‌هایی که در حوزه‌هایی همچون خدماتی، شخصی، شرکتی و… فعالیت دارند ترجمه سایت به زبان‌های مختلف می‌باشد؛ کاربران فارسی زبان نیز معمولا سایت خود را بسته به خدماتی که ارائه می‌دهند به زبانهای انگلیسی، عربی و ترکیه‌ای ترجمه می‌کنند. مخصوصا شرکت ها و سازمان ها که مراجعین بین المللی دارند حتما نیازمند چنین امکانی هستند و برای آنها مهم است که وردپرس آنها به چند زبان اصلی تبدیل شود. البته بیشتر سایت های چند زبانه را که میبینیم دو زبان فارسی و انگلیسی را پشتیبانی می کنند. معمولا باید برنامه های خاصی برای چند زبانه کردن وبسایت نوشت.ولی در وردپرس افزونه‌های تجاری بسیار زیادی برای ترجمه وبسایت وجود دارند، اما ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی افزونه Weglot Translate که به صورت رایگان و حرفه ای در مخزن وردپرس قرار داده شده است و در نسخه رایگان آن قادر خواهید بود تا بخشی از نیاز خود را برطرف کنید را به شما معرفی کنیم.

افزونه Weglot Translate

افزونه Weglot Translate

افزونه‌ای که قصد معرفی آن را داریم با نام Weglot Translate در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تاکنون توانسته است تا بیش از ۵٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۸ را ازآن خود نماید.

main-configuration-weglote

پس از نصب و فعال سازی افزونه منویی در پیشخوان سایت وردپرسی شما با نام Weglot افزوده خواهد شد روی آن کلیک کنید تا به صفحه افزونه هدایت شوید.حال مشابه زیر و بر اساس توضیحات ارائه شده تنظیمات را برای خود شخصی سازی نمایید.API KEY: مشابه تصویر بر روی متن لینک شده که با عبارت Weglot آن را مشاهده می‌کنید کلیک کرده و پس از ثبت‌نام در سایت مربوطه کلید API دریافتی را در آن وارد کنید.Original Language: از این بخش زبان اصلی سایت خود را که قصد دارید ترجمه شود را تعیین کنید، در اینجا زبان سایت ما فارسی است و قصد داریم تا سایت را به زبان انگلیسی ترجمه کنیم، پس زبان را بر روی فارسی یا همان persian انتخاب می‌کنیم.

افزونه Weglot Translate

Destination Languages: این بخش نیز به معنی خروجی ترجمه می‌باشد که به هر تعداد که زبان مد نظر شماست آنها را وارد کرده و با کاما از هم تفکیک کنید. در نسخه رایگان افزونه تنها می‌توان سایت را به یک زبان ترجمه کرد و برای اینکه بتوانید چندین زبان اضافه کنید می‎بایست حساب کاربری خود را در سایت مربوطه ارتقا دهید

Dropdown: با فعال کردن این گزینه دکمه نمایش انتخاب زبان به صورت منوی بازشو در سایت شما نمایش داده خواهد شد.

With flags: از این بخش نیز می‌توانید آیکون پرچم را برای نمایش زبان فعال کنید تا در کنار نمایش متن زبان نمایش داده شود.

Type of flags: از این منوی انتخابی نیز می‌توانید نوع آیکون پرچم را به صورتهایی همچون شفاف، دایره‌ای، مربعی و.. تعیین کنید تا در سایت نمایش داده شود.

افزونه Weglot Translate

With name و Full name: از این دو بخش نیز می‌توانید تعیین کنید که نام زبان نمایش داده شود یا خیر، و اگر نمایش داده شد به صورت نام کامل باشد و یا اینکه نام زبان به اختصار نمایش داده شود.

Override CSS: در این بخش نیز می‌توانید استایل و css اختصاصی خود را برای نمایش در سایت وارد کنید.

in menu: با فعال کردن این گزینه قادر خواهید بود تا در منوی سایت زبان‌های مختلف را نمایش دهید تا با کلیک بر روی آن نسخه دلخواه توسط کاربران مشاهده گردد.

‎شورت کد و سورس کد افزونه

یکی از قابلیت‌های این افزونه پشتیبانی از شورت کد و سورس کد می‌باشد که با استفاده از ان قادر خواهید بود تا در هر جایی از نوشته، برگه، ابزارک و .. با استفاده از شورت کد زیر آیکون‌های مربوط به ترجمه زبان سایت را نمایش دهید.

1
[weglot_switcher]

و یا اینکه اگر می‌خواهید در کدنویسی قالب آن را اعمال کنید با استفاده از کد زیر آنها را به نمایش بگذارید.

1
<div id="weglot_here"></div>

weglot-done

پس از اینکه بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید با پیغام موفقیت آمیزی مشابه تصویر زیر روبه‌رو خواهید شد.

 

برخی قابلیت های افزونه Weglot Translate

 

  • قابلیت ترجمه هر نوع رشته‌ای از صفحات
  • پشتیبانی از بیش از ۶۰ زبان زنده دنیا
  • دارای پنل منحصر به فرد در سایت سازنده برای شخصی سازی ترجمه‌ها
  • تشخیص محتوا و ترجمه آن به صورت خودکار
  • ترجمه انواع محتوا در سایت بدون نیاز به جستجو و ترجمه فایل‌های زبان در وردپرس
  • نمایش مداوم ترجمه‎ها در زمان واقعی
  • قابلیت دسترسی به ترجمه حرفه‌ای در صورتی که نیاز به ترجمه سفارشی داشته باشید
  • بهینه سازی شده و سئو کامل افزونه به صورتی که قادر خواهید بود تا انواع محتوا، URL، رسانه‌ها و … را بر اساس زبان ترجمه شده سفارشی سازی کنید
  • دکمه سوئیچ ترجمه زبان با استایل متفاوت
  • و…

ویژگی‌های نسخه رایگان Weglot Translate

در نسخه رایگان این افزونه که مناسب سایت‎هایی با ساختار کوچک می‌باشد قادر خواهید بود تا ۲۰۰۰ رشته را ترجمه کرده و در سایت نمایش دهید. اما برای اینکه بخواهید تا به تعداد بیشتری دسترسی داشته باشید لازم است تا نسخه‌های بالاتر افزونه را از وبسایت سازنده خریداری کنید.

سئو و بهینه سازی افزونه وردپرس

لازم دانستیم که در رابطه با سئوی افزونه توضیحاتی را به اختصار بیان کنیم، چرا که خالی از لطف نیست و مطمئنا اگر در استفاده از این افزونه مصمم نیستید، با این توضیحات شیفته این افزونه خواهید شد!همانطور که اشاره کردیم یکی از ویژگی‌های این افزونه بهینه بودن برای هر نوع زبان می‌باشد، اما منظور از این بهینه سازی چیست؟!همانطور که در مقالات پیشین در رابطه با ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس بحث کرده‌ایم یکی از راه‌هایی که باعث افزایش سئو سایت خواهد بود بر اساس پیوندهای یکتا صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر زمانی که سایت شما با نسخه زبان دیگری نمایش داده شود و در آدرس بار مشاهده کنید که پیوند یکتای موجود با زبان انتخابی سازگاری ندارد کمی زمخت و نامتناسب به نظر می‌رسد؛ لذا لازم است تا پیوندهای یکتا مربوطه از جمله ادرس مطالب و حتی رسانه‌ها بر اساس زبان مورد نظر نیز شخصی سازی شده باشند.لذا برای اینکه ساختار سایت شما با زبان مورد نظر برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند با استفاده از این افزونه می‌توانید تا ترجمه‌ها را در یک دایرکتوری نمایش داده و از ساختار منظمی استفاده کنید.علاوه بر این قادر خواهید بود تا رسانه‌هایی همچون تصاویر و ویدئوها را برای هر زبان شخصی سازی نمایید تا بر اساس زبان مورد نظر آدرس دهی شده باشند.شاد باشید …پشتیبان وردپرس پشتیبان سایت های شما

One thought on “چندزبانه کردن سایت بدون کدنویسی با افزونه Weglot Translate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *