سلام دوستان به پشتیبان وردپرس خوش آمدین ،خیلی از دوستان به ویژه کسانی که در عرصه ساخت سایت تازه کار هستند، دغدغه ی بزرگ انتخاب قالب مناسب را در وردپرس دارند. انتخاب قالب اصول و قواعد خودش را دارد و همیشه باید چند فاکتور حیاتی ویژه قالب ها را چک کنید و در نهایت درباره ظاهر قالب تصمیم بگیرید که مورد پسند شما هست یا خیر.از طریق سیستم مدیریت محتوای وردپرس  شما می توانید انواع سایت های شرکتی، شخصی، فروشگاهی و … را ایجاد نمایید و از آن ها استفاده نمایید؛ اما هر یکی از این دسته ها قالب های خاص و ویژه خودشان را دارند. به عنوان مثال اگر قصد راه اندازی یک وبلاگ دارید، باید قالبی انتخاب کنید که خواندن مطالب و پیدا کردن آن ها در سایت سخت نباشد و همه چیز کاملا واضح باشد.یکی از مهم ترین عوامل در قالب ها هم شخصی سازی آن هاست که شما بتوانید هر زمان که خواستید تغییرات دلخواهتان را در قالب بدهید؛ اما زمانی که این ویژگی در پوسته وجود نداشته باشد و شما هم سواد برنامه نویسی نداشته باشید، واضح است که به مشکل خواهید خورد و سایتتان مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

فاکتورهای مهم انتخاب قالب مناسب سایت وردپرسی

۱. سادگی

 

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

عده ای از قالب ها در طراحی به شدت زیاده روی کرده اند و از رنگها، انیمیشن ها و … استفاده کرده اند. اما اکثر اوقات همه این موارد در طراحی همیشه به درد بخور و چشمگیر نیستند.هدف شما از ساخت وبسایت ساده کردن کارهای معمول در روز برای کابران است؛ پس به هیچ وجه نباید سایتتان را هم شلوغ کنید تا دردسر جدیدی برای خودتان ایجاد کنید و باید همه چیز ساده و مقابل چشم کابر باشد.

۲- طراحی واکنش گرا اجباری است

واکنش گرا بودن قالب

اکنون هر وبسایتی که ساخته می شود باید از حالت واکنش گرا یا رسپانسیو هم پشتیبانی نماید.طبق تحقیقات انجام شده حدود ۵۰ درصد از کاربران سایتتان از موبایل استفاده می کنند و این کاملا نشان دهنده هدف راحت تر کردن زیاد مردم است.برای تست طراحی واکنش گرا، ما سایت Mobilr Friendly گوگل را پیشنهاد می کنیم. فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

۳- سازگاری با همه مرورگرها

سازگاری با همه مرورگرها

اکنون مرورگرهای زیادی هستند که در دستگاه کاربران مشغول به فعالیت است و هرکس هم طبق عادت از مرورگر موردعلاقه اش استفاده می کند. اما مهم اینجاست که ما نمی توانیم که کاربران مجبور به استفاده از کارگردانانی کنم کهتوجه!!! شما به هیچ وجه نمی توانید کاربر را مجبور به استفاده از تنها یک نوع مرورگر کنید.

۴- پشتیبانی از افزونه ها

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

 

قطعا افزونه ها بخش مهمی از سایت ها به شما می روند و بدون وجود آن ها طبیعتا تنها فقط یک وبلاگ در وردپرس داریم نه یک سایت شرکتی و فروشگاهی.

 ۵- زبان قالب

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

یکی از مهم ترین عوامل انتخاب قالب، زبان آن قالب است که باید مطابق با زبان مادری شما یا زبان متعلق به محل شرکت و … باشد.

۶- سازنده برگه ها (Page Builders)

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، قابلیت شخصی سازی قالب بسیار مهم است تا از شر انجام تغییرات از طریق کدنویسی راحت شوید و بتوانید همه ی تغییرات دلخواهتان را از طریق پنل وردپرس انجام دهید.با استفاده از افزونه های ویژه این کار شما می توانید هر تعداد که بخواهید برگه و یا نوشته با طراحی و چینش شخصی خودتان ایجاد و در سایت منتشر نمایید.

۷- سازگار با سئو

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

 فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت٬مهم ترین فاکتور از بین چند فاکتور معرفی شده، سازگار بودن قالب با سئو است. زیرا سئو در موفقیت سایت حرف اول را می زند و باید حتما قواعد و قوانین آن رعایت شود تا بتوانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و مخاطبان زیادی را از طربق موتور گوگل پیدا کنید.

۸- قابلیت نظرسنجی و امتیاز دادن

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت

فاکتور های مهم در انتخاب قالب مناسب سایت ٬یکی از عوامل حیاتی برای سئو سایت داشتن قابلیت نظرسنجی و امتیازدادن در سایت است که بازدیدکنندگان بتوانند برای مطالب نظر بگذارند و به آن ها امتیاز بدهند. به مرور زمان و بعد از مدتی که سایت شما فعالیت خوبی داشته باشد، این امتیازات ( یا به اصطلاح Rich Snippets) و ستاره ها در مطالب جستجوی سایت شما در گوگل هم نمایش داده می شود.

جمع بندی!

اکنون می توانید از مواردی که در بالا ذکر شد چک لیستی تهیه نمایید و هنگام انتخاب قالب برای راه اندازی یک سایت از آن چک لیست استفاده نمایید تا چیزی را در انتخاب قالب از قلم نیندازید.لطفا تجربیات خودتان را در انتخاب قالب در بخش کامنت ها برای ما و دوستان دیگر قرار دهید تا از آن ها استفاده نماییم و این مطلب را همیشه به روز نگه داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *