سلام به همه ی دوستای خوبم! امروز تصمیم گرفتم یک ابزار خوراک قوی و بهتری رو بهتون معرفی کنم پس بهتون پیشنهاد میکنم با پشتیبان وردپرس همراه باشید…همه ی ما با فید برنر آشنا هستیم و از اون استفاده می کنیم و باید بگم همچنان داره به نسبت خوب کار میکنه اما مشکل اصلیش اینه که در سالهای اخیر به روز رسانی چندانی نداشته و افرادی رو که از فید برنر استفاده می کنند دچار نگرانی کرده که مبادا گوگل آن را تحریم کند! پس هر کدوم از ما که تمایل به ردیابی استاتیک و ایجاد توضیحات اتوماتیک در موتورهای جستجوگر داریم باید از تنظیماتی استفاده کنیم که در حال حاضر به روز رسانی آن امکان پذیر باشد.بنابراین از بین برنامه های متعددی موجود است فید پرس بهترین آنها می باشد. در این مقاله سعی بر اینه که درباره ی feedpress ،چگونگی کارکرد آن و اینکه چطور برای وردپرس استفاده میشه صحبت کنیم.

feedpress

feedpress چیست؟

سرویسی است که می توان آدرس وبلاگ را به صورت یک منبع تغذیه به عنوان تجربه ی بهتری پیشنهاد داد یا میتونم بهتر بگم که فیدپرس نسخه ی فعال شده ی فید برنر هستش! در سال ۲۰۱۲ میلادی یک کمپانی به نام Beta&cie تصمیم گرفت که در وبسایت خود یک محیط بهتر از فیدبرنر ایجاد کنه و تصمیم گرفتند که در همون زمان فیدپرس رو ایجاد کنند و کاربران رو به صورت رایگان به عنوان عضو گرفت و این بود که فعالیت فید برنر کمتر شد!

خصوصیات feedpress

با وجود داشتن تمامی خصوصیات فید برنر خصوصیات سرسختانه تری دارد که بعضی از این ویژگی ها در نسخه های غیر رایگان ارائه میشود.برخی از ویژگی های فیدپرس : مدیریت چندین منبع تغذیه در حساب کاربری شما مشاهده روزانه و هفتگی آنالیزها در خوراک قابل تنظیم بودن آدرس ها در خوراک (مثل : feeds.yourblog.com) استفاده از شمارنده ی مشترک ایستا و پویا برای نشان دادن شماره های مشترک ایجاد ایمیل خبرنامهی زیبا.همچنین میتوانید به سیستم ارسال خبرنامه mailchimp متصل شوید. امکان درون ریزی و برون بری داده ها و ایمیل ها نمایش مسیر و کلیک بر روی خوراک در آیتم ها و پادکست ها استفاده از ابزارهای تشخیصی برای اطمینان از کارکرد درست خوراک (مثل : feedmedic از feedburner) انتشار موارد خوراک در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک،توئیتر، app.net یا buffer. استفاده از دراپ باکس یا Box.com برای ذخیره ی گزارش های روزانه ی خوراک  و فایل های JSON. استفاده از افزونه های تخصصی برای ادغام خوراک وردپرس.

راه اندازی خوراک

راه اندازی خوراک

پس از ایجاد حساب کاربری،افزودن خوراک بسیار ساده و مانند تصویر زیر می باشد :پس از انجام مراحل بالا کار تمام است!به شما تبریک میگم ،الان شما صاحب یک خوراک از فیدپرس هستید! مود بعدی که باید انجام بشه نصب افزونه ی feedpress هستش.( در پابان مطلب افزونه رو برای دانلود گذاشتم) پس از نصب آن را در وردپرس خود بارگذاری نمایید و به آن متصل شوید.

مهاجرت از feedburner به feedpress

مهاجرت از feedburner به feedpress

اگه شما از فیدبرنر استفاده میکنید و تمایل دارید که به سمت فیدپرس مهاجرت کنید و نمیدونید که باید چه کاری انجام بدید اصلا نگران نباشید! این فرآیند بسیار ساده است؛ ۱- مطمئنا خوراک فیدبرنر شما اعمال یکسانی رو با فیدپرس داره و به راحتی واکشی اطلاعات رو انجام میده! ۲- خوراک خود را از فید برنر حذف کنید،البته قبل از این کار گزینه ی “تغییر مسیر دائمی ” رو در چک باکس چک کنید تا آدرس بهم نخوره! ۳-  انجام شد! به همین سادگی

راه اندازی خبرنامه با feedpress

البته من مطمئن نیستم که این سرویس عمومیت داشته باشه اما فکر میکنم ایمیل مشترکین بسیار مهم تر از اکانت کاربری شبکه های اجتماعی آنهاست.بعد از همه، افراد ممکنه موارد ثبت شده ی شما رو در توئیتر یا فیس بوک ندیده باشند اما ایمیل ها همیشه فعال هستند و میتوان آنها را دید.بنابراین، این امر مهمه که یک ایمیل خوب برای یک خبرنامه ی زیبا و خوب درست کنید.

راه اندازی خبرنامه با feedpress

برخلاف فیدبرنر نیازی به فعال سازی نیست،خصوصیات خبرنامه به این صورته که همیشه در فیدپرس فعال است! تنظیمات آن نیز به شیوه ی زیر می باشد :

انتقال مشترکین از feedburner :

اگر شما از خبرنامه ی feedburner مهاجرت کرده اید به راحتی میتوانید با کلیک کردن دو مورد درون ریزی و برون بری کشترکین را منتقل کنید:

۱- در feedburner از نوار منو وارد پنل خوراک شده و به این حالت عمل کنید : publicize>> email subscriptions در این صفحه ،بر روی گزینه ی “viw scriber Details ” کلیک نمایید و سپس با کلیک کردن بر روی گزینه ی export لیست مشترکین خود را دانلود نمایید.

۲- در feedpress، در سربرگ وارد این بخش شوید: newsletter>>import & export در این صفحه گزینه ی “import” رو انتخاب کنید و سپس فایل دانلود شده رو از کامپیوتر خود در این بخش بارگذاری کنید. ۳- همین و بس!

تیم پشتیبان وردپرس برای شما دوستان و پشتیبان سایت ها ارزوی موفقیت میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *