با سلام به دوستان پشتیبان وردپرس. در این مطلب می خواهیم نحوه ی تهیه بک آپ در دایرکت ادمین  و باز گردانی آن را به شما دوستان آموزش دهیم.تعدادی از دوستان هاست دایرکت ادمین بکار می برند و در این زمینه دچار مشکل شده اند که چگونه می توانند در دایرکت ادمین نسخه ی پشتیبان تهیه کنند و آن را دانلود کرده به کامپیوتر خود منتقل کنند تا سایت آن ها با تهدیدی مواجه نشود و در صورت نیاز آن را بازگردانی کنند.

 

تهیه بک آپ در دایرکت ادمین 

در دایرکت ادمین دو قابلیت بک آپ گرفتن و بازگردانی در مواقع لازم موجود است. شما می توانید بعد از ورود به پنل هاست خود در بخش “Your Account” این گزینه را ببینید.

Create/Restore backups

 با کلیک بر روی این گزینه وارد قسمتی می شوید که حق انتخاب دارید. یعنی می توانید هر بخشی را که مورد نظر شماست علامت بزنید تا از آن بک آپ تهیه شود. 

Create/Restore backups 

همانطور که مشاهده می کنید به صورت تصویر بالاست و بعد از انتخاب همه یا قسمتی از آن ها می توانید انتخاب خود را انجام داده و بعد برای ایجاد نسخه ی پشتیبان بر روی گزینه ی “Create backup” کلیک کنید تا نسخه ی پشتیبان شما ایجاد شود.در بخش پایین جمله ای به حالت “Click here for a list of your current backups” می بینید که با کلیک بر روی آن وارد صفحه ای می شوید که تمامی بک آپ های گرفته شده را نشان می دهد. 

 اموزش بازگردانی نسخه ی پشتیبان در دایرکت ادمین

 اگر سایت شما دچار مشکل شد و تنها روش برای درست کردن آن، بازگردانی نسخه ی پشتیبان بود می توانید از قسمت “Select a file to restore” آخرین نسخه ی پشتیبانی که تهیه کرده اید را بازگردانی کنید. مشاهده می کنید که می توانید نوع فرمت فایل را تعیین کرده و بعد بر روی گزینه ی “Select Restore options” کلیک کنید.