با توجه نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده پیرامون وردپرس , مشخص شده است که حدود 21% از سایت موجود در دنیای اینترنت از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکنند . همین آمار کافی است تا وردپرس را به عنوان محبوب ترین سیستم میریت محتوا معرفی کنیم.اما باز هم هستند افرادی که اطلاعات کم یا حتی اطلاعات غلط از وردپرس دارند.با توجه به بررسی هایی که انجام شده از افرادی که خیلی اطلاعات کامل و جامعی از وردپرس ندارند متوجه شدند این افراد یکسری تفکرات غلط نسبت به وردپرس دارند.در این مطلب از سری مقالاتی که در  پشتیبان وردپرس منتشر میکنیم ٬ لازم دیدم تا این تفکرات و تصورات غلط رو با هم مرور کنیم و دلیل نقض هر کدوم از موارد رو  هم به شما ارائه دهیم.

تصورات غلط در مورد وردپرس

تصورات غلط در مورد وردپرس

۱- وردپرس فقط یک ابزار وبلاگ نویسی است

یکی از تصورات غلطی که بعضی از تازه کاربران وردپرس نسبت به آن دارند این است که وردپرس را تنها یک ابزار برای وبلاگ نویسی میدانند . این تفکر در حالی در بین این کاربران وجود دارد که وردپرس هر روز پیشرفته تر میشود و امکانات جدیدی به آن اضافه میشود . در حاله حاضر وردپرس یک نرم افزار ایده آل تحت وب جهت راه اندازه وب سایت و …. است و شما می توانید یک وب سایت حرفه ای و کامل با وردپرس بسازید 

۲- وردپرس امنیت ندارد

بعضی ها نیز بر این عقیده  اند که چون وردپرس یک سیستم متن باز است از امنیت پایینی برخوردار است ,اما این تصور کاملا غلط است متن باز بودن یک سیستم به این معنی است کاربران آن سیستم میتوانند به سورس و برنامه های آن سیستم دسترسی داشته باشند و آن را مطابق با نیاز و سلیقهء خود تغییر ندهند نه اینکه آن سیستم  امنیت پایینی دارد!!!اتفاقا وردپرس بسیار در بحث امنیت قدرتمندو انعطاف پذیر است.البته بحث هکرها و حملات مخرب ها در دنیای مجازی فقط مختص به وردپرس نیستند و تمام سیستم ها در معرض این خطرات وجود دارند.در همین بحث امنیت شرکت های بسیاری که در این زمنیه فعالیت دارند,در مورد محافظت در برابر تهدیدات وب مانند Sucuri راه کارهایی ارئه میدهند به عنوان مثال با استفاده از رمز عبورهای خیلی قوی و برخی روش های دیگر  می توانند سایت های وردپرسی شما را امن تر کنند.

۳- وردپرس از e Commerce پشتیبانی نمی کند

افرادی که این تصور را دارند شاید حق داشته باشند چرا که وردپرس به صورت پیشفرض به عنوان یک سیستم فروشگاهی پایه ریزی نشده است.اما این بدان معنا نیست که با استفاده از وردپرس شما نمیتوانید یک فروشگاه برای خود ایجاد کنید….وردپرس برای هر مشکل یک راه حل دارد . شما میتوانید با استفاده از افزونه هایی که توسط وردپرس برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و در واقع یک تجارت الکترونیک(e commercee) معرفی و ارلائه شده است تجارت الکترونیکی خود را بر پایهء وردپرس راه اندازی کنیدتعدادی از این افزونه ها عبارت اند از:

پس حالا که این موارد را گفتیم دیگر به کسی حق نمیدهیم که در مورد وردپرس اینگونه فکر کند که “وردپرس از e Commerce پشتیبانی نمی کند”.

۴- وردپرس آینده خوبی نخواهد داشت!

از دیگر تفکرات غلط پیرامون وردپرس این است که چون وردپرس یک سرویس رایگان و متن بازاست هیچ تضمینی بر پایدار بودن آن نیست!!!باز هم باید بگویم که این تفکر کاملا غلط و اشتباه است.چرا که وردپرس توسط یک شخص خاص توسعه نیافته بلکه توسط یک گروه از افراد حرفه ای و متخصص در زمنیه وب  و برنامه نویسی توسعه پیدا کرده است.هم اکنون که ما در حال خواندن این نوشته هستیم هزاران وب سایت کوچک و بزرگ در اینترنت هستند که بر پایهء وردپرس راه اندازی شده اند و روز به روز هم بر این تعداد افزوده میشود.برای نکتهء آخر که خیال این کاربران را راحت کنیم باید بگویم که وردپرس توسط یک شخص و یا شرکت کوچک راه اندازی و توسعه نیافته که بخواهد یکشبه از بین برود.بلکه شامل شده از صدها و هزاران توسعه دهندهء وب در سراسر دنیا که برای پیشرفت و همیشه اول بودن وردپرس تلاش میکنن.پس خیالتون راحت باشه وردپرس به  این راحتی ها از پا نمیوفته!!! 

۵- وردپرس دارای پشتیبانی بسیار محدودی است

ازدیگر تفکرات اشتباه پیرامون وردپرس اینه که کاربران فکر میکنند چون وردپرس رایگانه و هیچ پرداختی برای آن صورت نمیگیره  پس پشتیابنی خوبی هم نداره  و یا اصلا پشتیبانی نداره!!اما باز هم میگوییم که این فکر هم اشتباه است چرا که با وجود متن باز بودن وردپرس پشتیبانی خیلی قوی هم دارد.شما برای این منظور میتوانید از سایت خود وردپرس استفاده کنید البته این رو هم باید بگم که از سایت پشتیبان وردپرس هم میتونید برای پشتیبانی وردپرس استفاده کنید و هر سوالی که در این مورد داشتید با ما در میون بذارید.پس از این بابت هم خیالتون راحت باشه ما همیشه در کنار شما هستیم. 

۶- وردپرس کیفیت پایینی دارد چون یک سیستم رایگان است!

همونطور که در بالا هم گفتیم متن باز بودن وردپرس دلیل بر این نیست که وردپرس امنیت خوبی نداره و یا پشتیبانی برای آن ارائه نمیشه و یاحتی آیندهء مشخصی برای  ترسیم نشده.گفتیم که وردپرس توسط هزاران توسعه دهندهء وب از سراسر دنیا روز به روز در حال تکامل و پیشرفته همین موضوع باعث میشه تا کیفیت وکارکرد وردپرس هم روز به روز بهتر و بیشتر شود.برای اینکه از نظر کیفیتی هم خیاله شما را راحت کنیم باید بگیم که بسیاری از شرکت ها و سازمان های مطرح دنیا مثل CNN, Microsoft, Adobe, The New York Times و بسیاری شرکت های دیگر هم اکنون از وردپرس استفاده میکنند که این موضوع دلیلی نداره به جز امنیت ,کیفیت ,پایدار بودن و ………… سیستم مدیریت محتوای وردپرس. 

۷- همه سایت های وردپرس شبیه هم هستند

میخوام که جواب این تفکر و عقیده رو از خود شما بگیرم.لطف کنید و یک جستجویی  در هر موتور جستجویی که خودتان دوست دارید انجام دهید با موضوع قالب وردپرس .میبینید که چندین سایت که قالبهای بسیار متنوع وردپرسی را ارائه میدهند از جمله  بونوتم عزیز وجود دارندکه پاسخگوی هر نیاز و سلیقه ای هستند . حتی شما میتواندی از سایت وردپرس هم استفاده کنید و انواع قالب های خبری,هنری,فروشگاهی و ….. را دانلود و یا خریداری کنید.همچنین بونوتم هم قالب وردپرس را برای شما عزیزان آماده و فارسی سازی کرده که شما میتواندی از آن ها استفاده کنید.حالا بگویید ببینم که همه سایت های وردپرس شبیه هم هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 

۸- وردپرس به درد مبتدی ها می خورد

در این مقاله هر چه بیشتر پیش میرویم بیشتر به این موضوع پی میبریم که وردپرس چه سیستم قدرتمند و همه پسندی است.اما عده ای هنوز عقیده دارند که وردپرس مخصوص افراد مبتدی است یعنی افرادی که خیلی شناخت کافی به برنامه نویسی ندارند.این را باید بدانید که وردپرس همانقدر که در بین مبتدی ها طرفدار دارند در بین طراحان و برنامه نویسان حرفه ای هم طرفدار دارد.حتی شاید بتوانیم بگوییم که حرفه ای بیشتر خواهان وردپرس اند چرا که میدانند با چه سیستم قدرتمند و توسعه یافته ای کار میکنند.پس هرچه حرفه ای تر شوید میبینید که کار با وردپرس را بیشتر ترجیح میدهید. 

۹- وردپرس مناسب سایت های بزرگ (پربازدید ) نیست

اینکه چرا بعضی ها فکر میکنند که وردپرس جوابگوی سایت های قوی و پربازدید نیست بماند!من هیچ توضیحی ندارم جز اینکه بگویم سایت خود وردپرس با آدرس wordpress.org نهمین سایت پربازدید جهان است همچنین سایتهای پربازدید دیگه ای همونطور که در بالا هم گفتیم مثل CNN, Microsoft, Adobe, The New York Times هستند که از وردپرس استفاده میکنند.امیدوارم که تونسته باشه در این مورد نظرتون رو عوض کنم!!دوستان خوبم  این مقاله هم به پایان رسید!9 تفکر غلط و اشتباه پیرامون سیستم مدیریت محتوای وردپرس رو با هم بررسی کردیم .امیدوارم  که دوستانی که این تصورات رو داشتند با خوندن این مقاله نظرشون عوض شده باشه! اگر شما هم نظری دارید و یا دلایله دیگه برای متقاعد کردن این دوستان دارید حتما با پشتیبان وردپرس به اشتراک بگذارید