|

مصاحبه پشتیبان وردپرس
مصاحبه پشتیبان وردپرس

با سلام

ریواک : با عرض سلام و وقت بخیر لطفا خودتان را کامل معرفی کنید.

پشتیبان وردپرس : بنام او که هر چه داریم از اوست. سید داود موسوی نسب هستم از تیم پشتیبان وردپرس که به عنوان کارشناس ارشد در تیم فعالیت می کنم.

ریواک : چی شد که پشتیبان وردپرس را راه اندازی کردید ؟

پشتیبان وردپرس : بنده حدودا ۸ سال به زبان php برنامه نویسی و با تیمهای ایرانی و خارجی کار کردم، سایتهایی که توسط بنده در این مدت طراحی شدن توسط خودم پشتیبانی میشدند. اواخر سال گذشته تماسهایی داشتم مبنی بر اینکه سایتهای نیمه کاره داریم یا سایتهایی که مشکلات فنی دارن و برنامه نویس یا طراح قبلی از ادامه فعالیت امتناع می کنه و کار رو انجام نمیده، تعداد این درخواستها زیاد شد و هر کدوم دلایل جالبی داشتن اما خیلی از این بحث ها برمیگشت به این که همکار طراح سایت ما هزینه طراحی رو کم گرفته بوده و برای پشتیبانی هزینه ای در نظر نگرفته بود، بابت همین این اختلافات ایجاد شده بود و ما برای تمام این مشکلات راه حل داشتیم، این شد که پشتیبان وردپرس متولد شد به عنوان همکار و پشتیبان سایتهای وردپرسی.

ریواک : پشتیبان وردپرس کی افتتاح شد ؟

پشتیبان وردپرس : دقیقا از اول فروردین امسال یعنی سال ۱۳۹۵

ریواک : هدف از ساختن پشتیبان وردپرس چی بود ؟

پشتیبان وردپرس : همونطوری که توضیح دادم نیازی بود که مدیران و صاحبان سایتها به رفع ایراد و در برخی موارد اتمام کار طراحی سایتشون بود و جدیدا همکاری با طراحان سایت به عنوان همراه و پشتیبان سایتهایی که طراحی می کنند. ما به طراحان سایت کمک می کنیم تا نتیجه کارشون بصورت آنلاین و پایدار باقی بمونه.

ریواک : تیم مدیریتی پشتیبان وردپرس چند نفر و با چه تخصص هایی هستند؟

پشتیبان وردپرس : تیم ما الان ۴ نفر هستند، ۲ نفر توسعه دهنده ۱ نفر مدرس وردپرس و بنده به عنوان کارشناس ارشد و مدیریت اصلی مجموعه.

ریواک مصاحبه پشتیبان وردپرس: چه خدماتی در سایت پشتیبان وردپرس ارائه می دهید ؟

پشتیبان وردپرس : رسالت پشتیبان وردپرس، مشاوره و پشتیبانی سایتهای وردپرسی بابت رفع ایرادات، تغییرات در ظاهر قالب، گزارش مشکلات سئو سایت و تامین امنیت سایت وردپرسی خلاصه میشه.

ریواک : درباره افزونه اختصصاصی سایتتون wphelper.ir برامون کمی توضیح بدین ؟

پشتیبان وردپرس : این افزونه ماجرای جالبی داره که براتون میگم، یک روز زمانی که اوج فشار کاری رو داشتیم یه دفعه گزارش شد ووکامرس بروزرسانی داره و درخواست بروزرسانی داشتیم، چندین سایت هم بدون هماهنگی بروزرسانی کردن و نتیجه این شد که همه اون سایتها بخش افزودن محصول مجازی و دانلودیشون از کار افتاد، حالا ما که در فشار بودیم و چند روز رو درست نخوابیده بودیم بابت فشارهای کاری و کارهایی که باید سریع انجام میشد یه بار اضافه هم روی کارها اومد. مجبور شدیم سریع برای این باگ کدنویسی کنیم که در نهایت تصمیم بر این شد که این افزونه متولد بشه و کلا کارش رفع باگهایی که در وردپرس و ووکامرس پیدا میشه و هنوز خود سایتهای مرجع بروزرسانی جدیدی براشون نداشتن این افزونه این ایرادات رو رفع می کنه تا کاربرای ما در آرامش به فعالیت خودشون برسن 😉

ریواک : چی شد به فکر ساختن افزونه wphelper افتادید ؟

پشتیبان وردپرس : در سوال بالا توضیح دادم اما باید اضافه کنم این افزونه یه سری مسایل امنیتی که توسط تیم ما کشف میشه رو هم شامل می شه و یه سری تغییرات هم بابت افزایش سرعت سایت اعمال می کنه در کل افزونه سودمندی به حساب میاد.

ریواک : از چه راه و منابعی برای ارتقای دانش و کیفیت کار خود استفاده می کنید؟

پشتیبان وردپرس : ما معمولا کار خیلی سختی می کنیم و فشار زیادی هم در این بخش متحمل می شیم و اونم اینه که ما تقریبا تمام منابع مربوط به وردپرس رو پیگیری و مطالعه می کنیم تا بتونیم بهترین مشاوره و خدمات رو به کاربران ارایه بدیم.

ریواک : روزانه حدودا چند ساعت را برای انجام کارهای پشتیبان وردپرس صرف می کنید؟

پشتیبان وردپرس : در این مدت روزانه ۱۸ ساعت کار مداوم داشتیم و برنامه ما روی پشتیبانی ۲۴ ساعته واقعی هستش که در بخش نظرات مشتریان می تونید این میزان کار رو که کاربران تایید کردن ببینید.

ریواک : کدوم سایت ها در ایران را بیشتر دوست دارید و بهشون سر می زنید؟

مصاحبه پشتیبان وردپرس پشتیبان وردپرس : به دلیل تخصصی بودن مباحث کاری که داریم خیلی سایتهای ایرانی رو نمی تونیم دنبال کنیم اما سایت ایوند بابت پیگیری همایشها و کارگاههای مختلفی که داره رو پیگیری می کنیم و بزودی کارگاههای تخصصی و عمومی در مورد وردپرس رو خواهیم داشت.

ریواک : خوب شما اهل ورزش هستید ؟ به کدوم ورزش بیشتر علاقه مندید ؟

مصاحبه پشتیبان وردپرس پشتیبان وردپرس : بله ورزش جز علایق بنده است و شخصا TRX کار می کنم.

ریواک : پرسپولیسی هستید یا استقلالی ؟

پشتیبان وردپرس : بنده به ندرت پیگیری اخبار و تلویزیون و مسایل ورزشی می شم بابت همین خیلی از تیم های ورزشی خبر ندارم و نمی تونم بگم که کدوم تیم رو دوست دارم برای من همین که ایرانی هستن و نام ایران رو به همه یادآور بشن کافیه 😉

ریواک : اهل مطالعه هستی یا نه ؟

پشتیبان سایت : بله خیلی زیاد کاریه که توی این دنیا از همه چی بیشتر دوسش دارم به سادگی و با کمترین هزینه دانش یک انسان رو که نتیجه یادگیریهاشه بدست میاری و در هزینه و زمان کلی صرفه جویی میشه چی از این بهتر ؟

ریواک : انجام چه کاری بیشتر خوشحالتون می کنه ؟

پشتیبان سایت : شخصا کمک به دیگران و دیدن خوشحالیشون خلی لذت بخشه

ریواک : چه چیزایی باعث ناراحتیتون میشه ؟

پشتیبان سایت : مسایل زیادی نیستن تنها موردی که خیلی اذیتم می کنه اینکه چرا در کشورمون زمان مطالعه اینقدر کمه چون ما در این زمان خیلی نیاز داریم به دانش و کسب تجربه و این مسئله به راحتی با مطالعه حل میشه.

ریواک : چه چیزی باعث میشه احساس ناراحتیتون کمتر بشه ؟

مصاحبه پشتیبان وردپرس پشتیبانی سایت : معمولا سریع حالم خوب میشه اما خوندن مصاحبه ها و دیدن مصاحبه های تصویری توی آپارات خیلی حالم رو خوب می کنه.

ریواک : وقتی عصبانی میشین چکار می کنین که آروم بشین ؟

پشتیبانی سایت : معولا دوچرخه سواری می کنم تا آروم بشم.

ریواک : بهترین دوستتون ؟

پلن وردپرس : همسرم

ریواک : رنگ مورد علاقه تون ؟

پشتیبان وردپرس : نارنجی

ریواک :چندتا واژه میگم اولین جمله ای که به ذهنتون رسید بگید متشکرم !

همکار : دوست خوب

پشتیبان وردپرس : غریق نجات همیشگی

ریواک : دوست و همراه

امنیت : مسئله بسیار مهم

افزونه : پر دردسر اما سودمند

وردپرس : یک محصول خوب

پشتیبانی : نباشه نمیشه

فتا : یه چیزی اما واضح نیست

نماد اعتماد الکترونیک : نقطه شروع اعتماد کاربر

المپیک : نهایت تلاش و پشتکار ورزشکار

والیبال : پرواز و ضربه

روزنامه : خوبه اگه انرژی منفی به آدم نده

ریواک : فعالیتهای روزمره شما تنها به مدیریت سایت و امور مربوط به سایت خلاصه میشه ؟ و یا اینکه فعالیتهایی خارج از این محدوده هم دارید؟

پشتیبان وردپرس : در حال حاضر رسیدگی به امور سایت و رسیدگی به خانواده در دستوره کار هستش 😉

ریواک : از چه کسانی می خواهید تشکر کنید ؟

پشتیبان وردپرس : از همسرم در ابتدا که بسیار در این راه کمک کردند و بعد دوستانی که در تیم پشتیبان وردپرس من رو همراهی میکنن.

ریواک : اگه بخواین یه جمله ی ماندگار بگین که از شما به یادگار توی ذهن و قلب همه ی وردپرسی ها و ریواکی ها بمونه چی میگین ؟

پشتیبان وردپرس : دنیا به بهانه ها جایزه نمی ده، وقتی برای انجام یه کار بهانه آوردید دیگه مغز شما وضعیت رو تایید می کنه و بخودش فشار نمیاره که دنبال راه حل باشه چون کارش حفظ وضعیت موجود هستش.

ریواک : راهنماییتون به افرادی که میخوان به جایگاه شما برسند چیه ؟؟

پشتیبان وردپرس : البته که مطالعه و پشتکار ( معنی من از پشتکار حذف بهانه از زندگی هستش )

ریواک : نظر شما در مورد سایت ریواک ؟

پشتیبان وردپرس : ریواک باید تصمیم بگیره بین خدماتی که میده و ارتباطی که با مدیران سایتها و استارتاپ ها داره به نظرم تبدیل بشه به سایتی پر از تجربه های سودمند مدیران و موسسان استارتاپ ها خیلی عالی میشه و تبدیل به یه گنجینه میشه.

پشتیبان وردپرس : شعار شرکت نایک رو دوست دارم همه همیشه یادآوری کنن Just Do It یعنی فقط انجامش بده. یه سری از دوستان به من پیام میدادن که این سایتی که زدی ایده سال گذشته من بوده اما هنوز اجراش نکردم و شما اینکار رو کردید. من همون زمان دوباره شعار شرکت نایک تو ذهنم میاد Just Do It وقتی به ذهنت رسید اجراش کن چرا یکسال از ایده ات گذشته ؟؟؟

ریواک : ودر آخر کلام پایانی شما ؟مصاحبه پشتیبان وردپرس

پشتیبان وردپرس : امیدوارم نام ایران و ایرانی به عنوان پر تلاش ترین و موفق ترین و ثروتمندترین آدمهای روی زمین بدرخشه.

خیلی ممنون که انجام مصاحبه با ریواک را قبول کردید و وقت با ارزشتون در اختیار ما قرار دادیدمصاحبه پشتیبان وردپرس

به امید پیشرفت و موفقیت روز افزونه شما همکار عزیز

مصاحبه پشتیبان وردپرس مصاحبه پشتیبان وردپرس پشتیبان وردپرس مصاحبه پشتیبان وردپرس نویسنده رضا عقابی تیم پشتیبان وردپرس

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *