از آنجایی که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند است و برای تمامی اهداف و کاربردی‌های استفاده میشود به همین دلیل کاربران خیلی زیادی با این سیستم مدیریت محتوا سر و کار دارند. از مزایای وردپرس که بگذریم به محتوانویسی در وردپرس میرسیم که برای گسترش کسب و کارها و استارتاپ ها بسیار موثر است. فرآیند تولید محتوا برای سایت های وردپرسی بسیار ساده است و تمام کاربرانی که به نحوی در این حوزه فعالیت دارند باید مراحل توصیه شده پشتیبان وردپرس را رعایت کنند.

۷ اصل شگفت انگیز محتوانویسی در وردپرس

۱. ویتامین مصرف کنید

سعی کنید همیشه در حال جستجوی مطالب پرمحتوا در موتورهای جستجو باشید. ویتامین یعنی ایده هایی که میتوانید توسط جستجو در گوگل و … بدست بیاورید. قدرت جستجوی عالی در موتورهای جستجوگر و مطالعه روزانه مطالب ایده های جدیدی به شما خواهد داد. که در این باره در مقاله های بعدی برایتان توضیحات تکمیلی خواهم داد. به عنوان کسی که سایت وردپرسی دارد قطعا به ویتامین یا همان ایده های جدید برای محتوانویسی در وردپرس نیاز دارید. توصیه میکنم در حوزه ی فعالیت خود منبعی برای دریافت ایده های جذاب و پر محتوا پیدا کنید.

۲. سبک شما چیست؟

کار نویسندگی مطلب از ابتدا سخت بوده و برای این منظور به یک ذهن خلاق نیاز دارید. سعی کنید از کسی کپی نکنید. تولید محتوا و برند سازی نیاز به خلاقیت، انرژی، زمان و هزنیه دارد. سعی کنید کلمات ویژه‌ی برند خود را خلاقانه بسازید.

۳. بر روی هدف تمرکز کنید

اولین کاری که هنگام نشستن بر روی صندلی باید انجام دهید این است که خط فکری خود را ترسیم کنید و مرتبط با موضوع پیش بروید. اگر مخاطب شما احساس کند که از موضوع مورد بحث خارج شدید و به مسائل حاشیه ای پرداخته اید همان لحظه وب سایت شما را ترک میکند و این نقطه شکست شما خواهد بود.

۴. خشت اول را کجا بگذاریم

تا جایی که ممکن است بر روی انتخاب عنوان مناسب زمان بگذارید. شاید مهمترین بخش محتوانویسی در وردپرس و جذب مخاطب انتخاب عنوان جذاب و تاثیرگذار باشد. سعی کنید از کلمات کلیدی خود در عنوان محتوا استفاده کنید و از کلمات توصیفی، مثبت و موثر غافل نشوید. به این نکته توجه کنید که طول عنوان شما نباید بیشتر از ۶ یا ۷ کلمه باشد که البته در بخش دوم این مقاله به دلیل این نکته اشاره خواهم کرد.

۵. تاثیرگذارترین بخش محتوای شما کجاست؟

هر مقاله تاثیرگذاری باید با مقدمه‌ی مناسب و کلمات و جملات مثبت شروع شود. در همان بخش مقدمه مخاطب را جذب کنید و بر روی صندلی میخکوبش کنید. نکته اینجاست که نباید اغراق نویسی کنید اما کاربرد کلمات شما باید به نحوی باشد که قابل باور باشد.

۶. ساختار ساز باشید نه ساختارشکن

حتما در بخش اصلی مقاله خود از تگ ها و کدهای مناسب HTML استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی بیشتر از حد مجاز اشتباه بزرگی است که اکثر دوستان وردپرسی انجام میدهند. لینک های داخلی و خارجی و تصاویر مرتبط با موضوع داشته باشید و مقاله خود را با چند سوال کلیدی به پایان برسانید.

۷. به عقب برگردید و از نو شروع کنید

فراموش نکنید که هنگام نوشتن یک مطلب قطعا مشکلاتی نگارشی بوجود خواهد آمد. مشکلاتی مانند غلط های دیکته، پس و پیش شدن کلمات، خروج از موضوع مورد بحث و … توصیه میکنم زمانی را برای ویرایش محتوای تولید شده صرف کنید تا سطح کیفی مقاله افزایش یابد.

مواد مورد نیاز برای تولید اولین محتوا:

1. یک جای دنج و خلوت 

2. لپتاپ، کامپیوتر یا هر وسیله‌ی برای نوشتن

3. کمی ایده و خلاقیت

4. زمان کافی برای نوشتن