|

در بخش اول این مقاله ما ۶ مورد از نکته‌های مهمی که باید در ویدئو‌سئو (Video SEO) به آنها توجه کنیم را با هم بررسی کردیم. در بخش دوم،۶  نکته بعدی برای این موضوع و گرفتن نتایج بهتر از ویدئوها بر روی سئوی سایت را به شما عزیزان تقدیم می کنیم.

  1. ساخت محتوای «قابل اشتراک گذاری» : این نکته فقط درمورد ایجاد یک ویدئوی تعاملی نیست. بلکه در مورد تولید محتوایی است که مخاطبتان از آن لذت ببرد و قدردانی کند. محتوای قابل اشتراک، منحصر‌به‌فرد و خلاق است و ارزش را برای مخاطب هدفمندش به ارمغان می‌آورد. ضمن اینکه اشتراک‌گذاری را آسانتر و دسترسی را بیشتر می‌کند. یادتان باشد، این کیفیت محتوایتان است که ویدئویتان را از بقیه جدا می‌کند. یک فراخوانی به عمل نیز روی قدرت سایتتان با لینک‌های جدید تاثیر می‌گذارد. مزید بر اینکه در بازاریابی ویدیویی هم این نکته در بخش انتشار و توزیع موفق‌تر ویدئوهایتان، می تواند کمک بزرگ و موثری باشد.
  2. افزودن یک رونوشت ویدیویی در ویدئوسئو: یک رونوشت کامل ویدئویی, در واقع ورژن و نسخه چاپی ویدئوی شما خواهد بود و در صورتی که از کلمات کلیدی صحیحی استفاده کرده باشید، می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. بطوریکه به موتورهای جستجوگر برای یافتن و تمرکز بر چیزهای بیشتری در مورد محتوایتان کمک کند. شما می‌توانید یک رونوشت را در قسمت صوتی ویدیوتان اضافه کنید یا آن را به کادر توضيحات، همراه با HTML صفحه اضافه کنید. این نه تنها به کشف محتوایتان توسط موتورهاي جستجوگر كمك مي‌کند. بلکه به خواننده‌ها و بینندگانی که مرور و بررسی ویدیوتان را ترجیح می‌دهند نیز، یاری می‌رساند.
  3. ایجاد یک نقشه سایت (Sitemap)  ویدئویی: یک نقشه سایت ویدئویی، تمام اطلاعات لازم در مورد محتوای ویدئو و همچنین اطلاعاتی که موتورهای جستجوگر باید برای گرفتن یک تصویر واضح‌تر از ویدئو را بگیرد، فراهم می‌کند. به بیان دیگر، نقشه سایت ویدئویی‌، راه دیگری برای نشان دادن عنوان، توصیف، موضوع و مدت زمان ویدئو شما خواهد بود. به‌نحوی که حتی اطلاعات خاص‌تری مثل نشانه‌ای از محدودیت‌های کشور، تاریخ، محدودیت‌های پلتفرم یا مواردی از این دست را فراهم می‌کند. توجه به این نکته، به عنوان یک توسعه دهنده عمومی از نقشه سایتتان در موتورهای جستجوگر عمل می‌کند و یک قدم مهم برای کمک به رتبه‌بندی ویدئوتان است.
  4. هدف گیری مجدد ویدئو: راه‌های بسیاری برای استفاده از یک ویدئو موجود وجود دارد که این شاید «طول عمر» و دسترسی به آن را افزایش می‌دهد. برای مثال شما یک ویدئوی۱۰ دقیقه ‌ای در سایتتان قرار می‌دهید که نکاتی درمورد بازاریابی ویدئویی یا ویدئوسئو ارائه می‌دهد. هدفتان، کشاندن این صفحه به رتبه‌بندی و افزایش آگاهی و ترافیک به سایتتان است. در اینجا، بجای ترویج ساده آن صفحه خاص، که باید در هر صورت انجام دهید. شما ممکن است یک پیش نمایش از این ویدئو را در پروفایل فیس‌بوکتان برای مثال آپلود کنید که مخاطبانتان برای جزییات بیشتر به سایتتان هدایت شوند. به علاوه می‌توانید یک اینفوگرافیک، یک اسلایدشو یا ویدئوهای کوتاهتر را برای هدایت به منبع اصلی محتوا، یعنی سایتتان ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از این نکته و عمل به آن، فرصت عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و ترویج محتوای اصلی‌تان و کمک به آنها برای کشف صفحه‌تان است.
  5. اجازه قراردادن ویدئوتان را بدهید: اگر کاربرها مایل به قرار دادن ویدئوتان در سایت یا بلاگشان هستند، به این معنی است که آنقدر خوششان آمده که می‌خواهند آن را در صفحه شان به اشتراک بگذارند. این یک پیروزی برای محتوایتان است و می‌تواند به سمت یک صفحه رتبه‌بندی برتر هدایت شود. پس لینکهای متنوعی را برای آن در نظر بگیرید تا این فرصتها را از دست نداده باشید.
  6. اشتراک گذاری در رسانه اجتماعی: از ترویج محتوایتان در تمام کانالهای مرتبط نترسید. زیرا این بهترین راه برای پخش کردن و دسترسی مخاطبان صحیح است. این می‌تواند به سمت بیننده‌های بیشتر، لینک‌های جدیدتر، ترافیک بزرگتر و قرارگیری بهتر در SERPs سوق داده شود. قدرت شبکه‌های اجتماعی را نمی‌تواند نادیده گرفت و بهترین راه برای ترقی تلاش های SEO ویدئوهایتان است.

  SERP مخفف عبارات یا کلماتSearch Engine Result Page  است که به معنای صفحه نتایج موتورهای جستجوگر در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.

نوشته شده توسط محسن نبوی

سایت http://www.tikzoom.com