|

ویدئوسئو (Video SEO) یکی از تکنیکهای تاثیرگذاری است که این روزها با توجه به جذابیت و رشد ویدئوها در فضای آنلاین، مورد توجه صاحبان سایتها و متخصصان سئو قرار گرفته است. در حقیقت استفاده از ابزارها و تکنیکهای استاندارد و بدون ریسک برای افزایش تعداد ترافیک سایت، بالا بردن مدت زمان حضور کاربران و سایر پارامترهای حائز اهمیت برای بهبود سئوی سایتها، موضوعی است که با توجه به روند رو به رشد کسب‌وکارهای آنلاین روز‌به‌روز بر اهمیت آنها افزوده می‌شود. در اين مقاله  از پشتیبان وردپرس شما با ۱۲ نکته مهم در این باره آشنا می‌شوید.

  1. افزودن ارزش: همانطور که ممکن است شنیده باشید؛ محتوای شما باید به مخاطب‌هایتان ارتباط درست و روشنی داشته باشد. این دقیقا همان بخشی از بازاریابی ویدیویی است که به شناخت مخاطب و بازار هدف ویدئوها نیز مربوط می شود. در حقیقت این بخش به شما یادآوری می کند که باید ارزشی را به ویدئوهایتان اضافه کنید که کاربران را به اختصاص دادن زمان صحیح برای مشاهده ویدئوتان راضی و قانع کند. هرچقدر کیفیت ویدئوتان بهتر باشد، شانس بیشتری دارید تا یک رابطه مطمئن با مخاطبتان را بسازید.
  2. ویدئوها را در قلمرو خودتان میزبانی کنید: در صورتی که برای بهبود رتبه‌بندی سایتتان ویدیویی را خلق می‌کنید، پس شما باید ویدئوتان را در قلمرو و حوزه خودتان میزبانی کنید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجوگر ترافیک را به سمت سایتهای دیگر هدایت نکنند. برای مثال شما ترجیح می‌دهید که ویدئو را در سایت یوتیوب آپلود کنید و یک لینک را در قسمت توضیحات به سایتتان پیوند دهید. اگر سعی کنید که دسترسی‌تان را گسترش دهید، این می‌تواند فکر خوبی باشد. اما از لحاظ سئو, موتورهای جستجوگر اول روی ویدیوهای یوتیوب متمرکز خواهند بود تا برروی سایت شما. به علاوه، شاید فکر خوبی باشد که یک صفحه جدید را برای هر ویدئو ایجاد کنید. همانطور که گوگل می‌گوید که این کار باعث می‌شود؛ فهرست‌بندی آسانتری داشته باشید.
  3. ایجاد محتوای تعاملی در ویدئوسئو: نظرتان درمورد اضافه کردن عناصر تعاملی لازم به ویدئوهایتان برای فعال کردن بیننده چیست؟ چه اینکه محتوای واقعی، حاشیه یا یک عنوان باشد؛ راههای زیادی وجود دارد که می‌توانید یک ویدئو را جذاب و تعاملی‌تر کنید و باعث جلب توجه کاربر شوید. شما می‌توانید حتی ویدئو را به کلیپ‌های کوتاهتر تقسیم کنید و به بیننده‌هایتان اجازه انتخاب هر قسمت كه ترجیح مي‌دهد را بدهید. این یک استراتژی است که در بیشتر کمپین‌های موفق اجرا شده است.
  4. ایجاد متادیتا (Metadata) مربوط: ویدئوتان باید جزییات لازم را برای کمک به فهرست کردن آن توسط موتور جستجوگر فراهم کند و براساس گوگل, عنوان, توصیف و Thumbnail (تصویر کوچک توضیح دهنده ویدیو) مهمترین اجزای اطلاعاتی هستند. متادیتا جزییات بیشتری درمورد عنوان, توصیف, طول ویدئو و نام فایل ارائه می‌کند. عنوان ویدئو باید کوتاه و مختصر باشد در حالی که توصیف ممکن است، جزییات و کلمات کلیدی بیشتری در خود جا داده باشد؛ که در واقع همه اینها کمک می‌کنند تا رتبه‌بندی محتوایتان بهبود پیدا کند. در ضمن، شما باید از مرتبط بودن اسم فایل ویدئویتان مطمئن شوید. به جای یک اسم عمومی مثل “video15.mph”, باید در نامگذاری فایلتان دقت کنید که توصیف‌گر محتوایتان برای موتورهای جستجوگر باشد.
  5. بهینه‌سازی کلمات کلیدی در ویدئوسئو: بررسی و انتخاب کلمات کلیدی علاوه بر بسیاری از جاهای مختلفی که ما محتوا تولید کرده‌ایم، در ویدئوسئو هم اتفاق می‌افتد؛ که می‌تواند به شما برای یافتن مرتبط‌ترین محتوا برای مخاطب هدفمندتان کمک کند. در این مرحله، از خودتان بپرسید که آیا کلمه‌ کلیدی یا اصطلاح خاصی وجود دارد که بتواند به سمت نتایج بهتر هدایت شود؟ بهترین کلمه برای توصیف ویدئویتان چیست؟ برای تجربه با کلمات کلیدی متفاوت، احساس راحتی داشته باشید و سخت نگیرید. همیشه یادتان باشد که توصیف و تشریحی متناسب و خلاق خلق کنید. اما محتوای خوانا و روشن هم به مخاطبتان و هم به موتورهای جستجوگر کمک می‌کند.
  6. تمرکز در انتخاب Thumbnail: تصویر بندانگشتی ویدئو در بین اولین چیزهایی است که کاربران متوجه می‌شوند و روی تصمیم آنها برای کلیک کردن بر روی ویدئو تاثیر بسزایی دارد. در حقیقت این نکته یکی از جزئیات قابل توجهی است که در بازاریابی ویدئویی در بخش انتشار ویدئوها مورد بحث و توجه قرار می‌گیرد.

تصویر بندانگشتی (Thumbnail) به تصاویر کوچکی گفته می‌شود که از روی یک تصویر اصلی یا فریمی از یک ویدیو ایجاد می‌شود و معمولا به کاربر در یافتن محتوای تصویری مورد نظر خود در میان انبوهی از تصاویر و ویدیوها کمک می‌کند. از نظر لغوی Thumbnail به معنای ناخن انگشت نیز می‌باشد.

نوشته شده توسط محسن نبوی

سایت http://www.tikzoom.com

[button text=”سرویس پاکسازی کدهای مخرب از سایت ویروسی و هک شده” color=”alert” radius=”8″ expand=”true” link=”https://wphelper.ir/wordpress-malware-removal-service” target=”_blank”]