پشتیبان وردپرس برای تمامی طراحان سایت آرزوی موفقیت میکند٬و مطالبی رو با هدف رشد و بهبود بخشیدن سایت های ایرانی برای شما دوستان عزیز گرد هم اورده است . تاثیر رنگ بر انسان و انتقال احساسات و معانی گوناگون با استفاده از روانشناسی رنگها امری اثبات شده و مورد پذیرش همگان است. در دنیای امروز به هر جایی که نگاه میکنیم رنگهای زیادی را به چشک خواهیم دید ولی بدون توجه به روانشناسی رنگها احساسات مورد نظر طراحان به ما منتقل میشود. حال اگر شما طراح گرافیکی وبسایت هستید و یا بعنوان مدیر تبلیغاتی یک شرکت فعالیت میکنید، شناخت و استفاده از روانشناسی رنگها چه تاثیری بر عملکرد و موفقیت تان خواهد داشت؟ در طراحی سایت هدف اصلی معرفی و فروش خدمات یا محصولات شرکت شما می باشد ولی با توجه به عدم رودرویی با مشتری بسیاری از تکنیکهای بازاریابی را نمیتوان بکار برد، به همین دلیل روانشناسی رنگها در طراحی سایت بسیار موثر بوده و نشانگر شخصیت و هویت شما خواهد بود.

بررسی موردی روانشناسی رنگها در شرکتهای بزرگ

برای بررسی بهتر روانشناسی رنگها در طراحی سایت سری به بعضی از بزرگترین شرکتهای جهان و نحوه حضور آنها در دنیای مجازی خواهیم زد و با توجه به ترکیب رنگ بکار رفته در سایتها به بررسی روانشناسی رنگ مورد نظرشان خواهیم پرداخت.

سایت کوکاکولا

 

روانشناسی رنگها در سایت کوکاکولا

 همانطور که انتظار میرفت رنگ اصلی سایت قرمز است و تصویر زمینه سایت با طوسی روشن و سفید پوشیده شده است که وضوح بهتری به رنگ قرمز میبخشد. براساس روانشناسی رنگها قرمز احساس هیجان و انرژی را به بیننده منتقل میکند علاوه برآن پیام اصلی سایت بر روی عکس شادی یا Happiness است که همخوانی کاملی با روانشناسی رنگ قرمز دارد. انتخاب رنگ مناسب برای بخش های مختلف سایت مانند هدر، نوشته ها، تبلیغات و پس زمینه تاثیر بالایی بر بینندگان خواهد داشت، توجه به اصول روانشناسی رنگها در انتخاب ترکیب رنگ سایت نشانگر حرفه ای بودن برند یا شرکت شما خواهد بود.

روانشناسی رنگها در سایت IBM

روانشناسی رنگها در-سایت IBM

سایت رسمی شرکت IBM از ترکیب رنگی بسیار حرفه ای بهره میبرد که نشانگر توجه ویژه آنها به روانشناسی رنگها در تمام زمینه های کاری و تبلیغاتی است. رنگهای آبی، طوسی وسفید در کنار هم و بطور کلی رنگهای سرد نمایانگر حرفه ای و جدی بودن یک تجارت می باشند.گاهی ممکن است شما ترکیب رنگ سایت را بدون در نظر گرفتن اصول جهانی روانشناسی رنگها و براساس سنت عرف محیطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. مهم آن است که در قدم اول مشتریان هدف خود را بخوبی بشناسید، اگر قرار است تجارت شما در عرصه های جهانی نیز فعال باشد توجه به اصول جهانی روانشناسی رنگها و طراحی سایت متناسب با آن بسیار مهم خواهد بود. برای مثال بسیار از مردم روسیه هنوز حس بدی نسبت به رنگ قرمز (نماد کمونیست) دارند و استفاده از آن در سایت ممکن است باعث بی اعتمادی آنها به شما گردد، مثالهایی شبیه به این تاثیر و اهمیت شناخت مشتریان و روانشناسی رنگها را به ما نشان میدهد. بعنوان مثال روانشناسی رنگ زرد بسیار پیچیده است زیرا بیانگر حس ناراحتی در سوئد، حسودی در فرانسه، قداست در چین و تنفر در ایران است. 

روانشناسی رنگها در طراحی سایت مکدونالد

روانشناسی رنگها در طراحی سایت مکدونالد

مکدونالد را با لوگوی زرد و قرمز خود به سرعت قابل تشخیص است، در طراحی سایت شرکت نیز از همین ترکیب رنگ به خوبی بهره گرفته شده است. رنگ قالب سایت قرمز است و برای فست فود و رستورانها بسیار توصیه میشود زیرا با توجه به روانشناسی رنگها موجب افزایش سرعت غذا خوردن انسان میشود. البته رنگهایی مانند مشکی، طوسی روشن و سفید نیز در این سایت به چشم میخورند. بر اساس اصول روانشناسی رنگها دو دسته کلی میتوان برای آنها در نظر گرفت، رنگهای گرم مانند زرد، نارنجی و قرمز و رنگهای سرد مانند آبی، سبز و صورتی. هرکدام از این رنگها به تنهایی بیانگر حس و حال متفاوتی هستند که در علم روانشناسی رنگها بصورت گسترده مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند.

روانشناسی رنگها در طراحی سایت نایکیر

*استفاده از رنگهای سرد در پس زمینه و رنگهای گرم برای ظاهر میتواند به بیننده برای درک بهتر عمق تصویر کمک کند. *
روانشناسی رنگها در طراحی سایت نایکی
 

ترکیب رنگ بکار رفته در این سایت متشکل از سبز، نارنجی و سفید است. با توجه به روانشناسی رنگها، سبز بیانگر طبیعت، سلامتی و زندگی است و نارنجی نماد لذت و سرگرمی که همخوانی خوبی را با ورزش خواهد داشت. استفاده از رنگ سفید فارغ از روانشناسی رنگها و به منظور جلوه بیشتر محصولات در صفحه سایت صورت گرفته است.

روانشناسی رنگها در طراحی سایت اپل

روانشناسی رنگها در طراحی سایت اپل

 وبسایت شرکت اپل یکی از تمیزترین و ساده ترین سایتها در دنیای اینترنت است. اگر آن را از منظر روانشناسی رنگها بررسی کنیم، میبینیم که رنگ سفید زمینه حس سادگی و تازگی را به بیننده منتقل میکند و طوسی درخشان بالای سایت به حسی از خلاقیت و جدیت همراه است. استفاده از روانشناسی رنگها و ترکیب سفید، طوسی و مشکی جذابیت خاصی به این وبسایت بخشیده است.

نتیجه گیری

در مقالات بعدی گستره بیشتری از رنگها را بررسی کرده؛ تاثیر و احساس هرکدام را از نظر علم روانشناسی رنگها برای شما بازگو میکنیم. شما هم میتوانید در بخش دیدگاه وبسایت مورد علاقه خود را معرفی کرده و احساس خود از آن را برای دیگران ذکر کنید.پشتیبان وردپرس ٬برای شما طراحان سایت و پشتیبان سایت ها آرزوی موفقیت میکند  و مطالبی را گرد هم اورده برای راهنمایی شما دوستان و همکاران عزیز تا بتوانیم سایت های ایرانی را بهبود ببخشیم و در صدر جهان باشیم