|

وردپرس به نسخه جدید ارتقاء پیدا کرد و هم اکنون از جزئیات آن مطلع خواهید شد :

آخرین نسخه وردپرس (وردپرس 4.7) هم اکنون برای آپدیت از طریق داشبورد یا دریافت در دسترس است. این نسخه همراه قالب پیشفرض 2017 عرضه شده است.

از امکانات کلی این قالب می توان به مواردی چون ابزارک ها، منوهای ناوبری، منو های جوامع مجازی، تنظیمات لوگو، رنگبندی اختصاصی و موارد بسیار زیاد دیگر اشاره کرد که این موارد در کنار هم برای شخصی سازی وبسایت شما کمک بسیاری خواهند بود.

فرایند شخصی سازی قالب

کل فرآیند نصب قالب از نو ساخته شده است. برای مثال قالب ها در بخش شخصی سازی مطالب نمایشی را نمایش خواهند داد. این موضوع کمک می کند که مالکان سایت ها بدون تغییر در نسخه اصلی سایت خود صفحه اصلی را مرتب کنند.

به عنوان مثال دیگر در بخش شخصی سازی در کنار بعضی از المان ها ایکونی برای ویرایش سریع وجود دارد. به مثال زیر توجه کنید:

هدر های ویدیویی

از نسخه 4.7 به بعد وردپرس  به شما اجازه خواهد داد که از ویدیو ها نیز در هدر های خود استفاده کنید. این موضوع می تواند توسط یک آدرس YouTube باشد و یا حتی یک فایل MP4 شخصی.

ساختن منو ناوبری به صورت هوشمند

بعضی وقت ها لازم است که شما لینک هایی قبل از وجود داشتن صفحات تعریف کنید تا بتوانید حالت سایت خود را ببینید؛ به این منظور وردپرس 4.7 به شما اجازه می دهد در هنگام ساختن منوها صفحات را بدون رفتن به بخش صفحات از طریق ویرایشگر منوی ناوبری خود اضافه کنید. (البته لازم به ذکر است که شما نهایتا باید به بخش صفحات رفته و محتوای آن ها را ویرایش کنید.)

استایل دهی (CSS) سفارشی

شما می توانید به صورت زنده فرایند استایل دهی را انجام دهید بدون آن که صفحه را بارگذاری مجدد کنید. این موضوع از هدر رفتن پهنای باند شما جلوگیری می کند و صد البته سرعت کار شما را نیز به صورت چشمگیری افزایش می دهد.

توسعه های جالب در Backend

تعدادی توسعه جالب در بخش پشته وردپرس انجام شده اند که می توان در آن ها به مواردی چون نمایش تصویر بندانگشتی برای فایل های PDF و زبان شخصی برای پنل مدیریت هر کاربر اشاره کرد.

علاوه بر موارد فوق وردپرس بخش رویه وبسایت شما را به RestAPI  مجهز کرده است؛ به کمک این قابلیت می توانید بدون هیچگونه دردسری با API های وبسایت خود ارتباط برقرار کنید و آن ها را در اپلیکیشن های خود به نمایش قرار دهید.

مترجم : فرساد فخیم از تیم پشتیبان وردپرس