|

با عرض سلام و احترام خدمت شما دوستان همراه و پشتیبان سایت های عزیز . دوستان عزیز پایگاه داده وردپرس به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای وب سایت های وردپرس شما می باشد که باید در نگهداری این اطلاعات دقت نمایید زیرا که اسپمرها با استفاده از اسکریپت ها ٬ کدهای مخرب را به وب سایت شما منتقل می کنند . دوستان عزیز امکان دارد شما در هنگام نصب وردپرس ، فراموش کنید که پیشوند جدول ها را عوض کنید و از پیشوندهای پیش فرض _wp استفاده کنید و در این صورت هکرها به راحتی می توانند به وب سایت شما و اطلاعات شما دسترسی داشته باشند و بتوانند به راحتی اطلاعات وب سایت شما را مورد حمله قرار دهند ، پس شما عزیزان باید به این اصل توجه داشته باشید و پیشوند جداول پایگاه داده خود را در هنگام ایجاد تغییر دهید تا امنیت وردپرس آنها افزایش پیدا کند و این کار به آسانی که بیان می کنم نیست و گزینه پیشوند فقط فقط یک بار در زمانی که شما در حال نصب وردپرس خود هستید ، نشان داده می شود ، پس با این آموزش امنیت وردپرس همراه ما باشید .

 

آموزش تغییر پیشوند پایگاه داده  وردپرس

آموزش تغییر پیشوند پایگاه داده  وردپرس

دوستان اگر شما در حال نصب وب سایت خود هستید ، باید یک پیشوندی غیر از پیشوند پیش فرض آن انتخاب نمایید ولی اما اگر شما وردپرس خود را نصب کرده اید و در حال استفاده از وب سایت خود هستید ، جای هیچ نگرانی نیست ، برای شما عزیزان هم راه حلی وجود دارد ، پس فقط شما دوستان با این آموزش امنیت وردپرس  همراه من باشید .شما باید در قدم اول از پایگاه داده خود یک فایل پشتیبان تهیه نمایید که آموزش پشتیبانی از پایگاه داده وردپرس را در آموزش های قبلی برای شما بیان کرده ایم ، پس در صورت آشنا نبودن با این کار به این اموزش مراجعه نمایید . خب حالا شما عزیزان که پشتیبانی گرفتن از پایگاه داده وردپرس را انجام دادید ، نوبت به دریافت این افزونه می باشد که شما باید به لینک زیر مراجعه نمایید و افزونه را دانلود کنید : دانلود افزونه Change DB Prefix حالا که شما دوستان این افزونه را دریافت نمودید ، نوبت به نصب این افزونه در پنل وردپرس شما می باشد که باید در بخش افزونه ها ، افزونه را اضافه کنید و فعال سازید و در نهایت در ادامه به تنظیمات افزونه مراجعه نمایید .شما با فعال سازی این افزونه می توانید به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید ، که باید به بخش تنظیمات سپس Change DB Prefix بروید و در این صفحه شما پیشوندهای فعلی جدول های پایگاه داده وردپرس را مشاهده می کنید و در قسمت زیرین آنها باید شما پیشوندهای جدید خودتان را وارد نمایید و در انتخاب تعداد حروف پیشوند دقت نمایید که بیش از 20 کاراکتر نباشد و هچنین باید دقت نمایید که پایگاه داده شما حق Alter را داشته باشد و برای انجام این کار شما می توانید به CPanel مراجعه نمایید و بر روی کاربر دیتابیس در بخش دیتابیس کلیک نمایید و بررسی کنید .حال دوستان در ادامه شما باید بر روی Save Changes کلیک نمایید و با کلیک بر روی این گزینه شما به صفحه نصب وردپرس می روید و شما در این بخش نام کاربری ، عنوان سایت و رمز عبور را وارد نمایید و نصب کنید ، که در اینجا تغییر پیشوندهای شما با موفقیت انجام شده است . اگر شما پس از انجام این تنظیمات به مشکل برخوردین و صفحه وب سایت شما به صورت سفید دیده می شود ، باید دقت کنید که فایل wp-config.php کد زیر به درستی تنظیم شده باشد .

1
$table_prefix  = 'wp_';

و مقدار این خط باید به پیشوند جدیدی را که شما تنظیم کرده اید یکسان باشد . دوستان عزیز این اموزش امنیت وردپرس به پایان رسید . امیدواریم شما با انجام این کار امنیت وردپرس خود را بالا ببرید و پایگاه داده شما مورد هجوم هکرها قرار نگیرد .

[gap] [button text=”سرویس پاکسازی کدهای مخرب از سایت ویروسی و هک شده” color=”alert” expand=”true” icon=”icon-checkmark” icon_pos=”left” link=”https://wphelper.ir/wordpress-malware-removal-service” target=”_blank”]