چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد چرا سایت من در گوگل نیست؟

چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد ٬دلایل متعددی بر این امر وجود دارد که چرا یک سایت در نتایج صفحات گوگل نشان داده نمی شود یا سئوی وردپرس نشده است. در این مطلب به بعضی از آنها اشاره شده است:موتور جستجوی گوگل این سایت را هنوز ایندکس نکرده است. اگر سایت شما هنوز کمتر از یک هفته است که راه اندازی شده است صبر کنید تا گوگل آنرا ایندکس کند. برای ایندکس گوگل کافی است یک لینک از سایت خود در یک سایت ایندکس شده قرار دهید تا گوگل سایت شما را ایندکس کند. برای اینکه بفهمید سایت شما در گوگل ثبت شده است یا نه آدرس سایت خود را سرچ کنید تا ببین در نتایج سایت شما وجود دارد یا خیر.این سایت برای crawler های گوگل بهینه سازی نشده است. ممکن است crawler سایت گوگل نتواند محتوای سایت شما، متا تگ ها و غیره را مانند یک بازدید کننده معمولی مشاهده کند. برای مثال این مشکل در سایت ها فلش فراوان دیده میشود. همینطور سایت هایی که از جاوا اسکریپت بطور مناسب بهره نمی گیرند.محتوای سایت به اندازه کافی با کیفیت نیست. کلمات کلیدی نباید بطور فراوان و تکراری در صفحه اصلی سایت قرار داده شوند. بلکه باید این کلمات درون متون و محتوای با کیفیت قرار داده شوند.فلش زیاد! درست است که وجود فلش سایت را زیبا و هنری می کند، اما وجود آن به مانند زهر است برای سایت!!بازار کلمه کلیدی سایت شما بسیار رقابتی است. در صورتی که سایت شما روی کلمات کلیدی تمرکز دارد که بازار آن بسیار داغ است، سایت شما به راحتی در نتایج اولیه گوگل قرار نمی گیرد. برای حل این مشکل باید راه حل های ابتکاری برگزینید. برای مثال یکی از این راه حل ها این است که به کمک ابزار های پیشنهاد کلمه کلیدی، از کلمات کلیدی در سایت خود استفاده کنید که کمتر مورد توجه رقبا و بیشتر مورد توجه سرچ کنندگان است.

چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد

چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

درآفریقا یک شیر برای زنده ماندن میداند که هرروز باید از کندترین آهو سریعتر بدود. دسترسی به اولین رتبه برای یک سایت جدید سخت و غیرممکن بنظر میرسد ولی شما باید در ابتدا هدف خود را حضور در صفحه اول گوگل قرار دهید و پس از دستیابی به آن یک به یک رقبا را پشت سر بگذارید تا به پیشنهاد اول گوگل تبدیل شوید، همچون شیری که هرروز برای زنده ماندن کندترین آهو را شکار میکند.یکی از عوامل تاثیرگذار بر ورود کاربران از صفحه اول گوگل به سایت شما توضیحات صفحه و نحوه نمایش آن در نتایج جستجوی صفحه اول گوگل است. شما با نوشتن توضیحات مناسب و مربوط به مطلب میتوانید بازدیدکننده بیشتری به سایت خود جذب کنید. به این طریق ممکن است شما در صفحه اول گوگل رتبه سوم را داشته باشید ولی بازدیدتان از رتبه دوم هم بیشتر باشد. برای اینکه بدانید گوگل صفحه شما را به چه شکلی در نتایج نشان میدهد یا سئوی وردپرس به چه صورت است، میتوانید از شبیه ساز ارائه شده توسط خود گوگل استفاده کنید.(richsnippets)

۹ دلیل که گوگل سایت شما را دوست ندارد ! چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد

سایت شما ، مطالب و محتوای خوبی دارد ، همه این را می گویند ! اما “همه” کسانی هستند که شما را میشناسند. چرا دیگر افراد به سایت شما نمی آیند ؟ هزاران نفر منتظر مطالب خوب و جذابند اما چرا سایت شما سهمی در این بین ندارد؟ورود بازدید کنندگان از گوگل ، مستلزم وجود مطالب خوب و تازه است . تعدادی از مشکلاتی که احتمالا باعث فراری دادن موتور های جست و جو از سایتتان میشود یا سئوی وردپرس را به میریزد در زیر ذکر شده است.

۱ – شما نمیدانید که کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند !مهمترین بخش بهینه سازی یک سایت ، این است که بدانیم بازدید کنندگانی که احتمالا به دنبال مطالب ما هستند ، با چه کلماتی به دنبال مطالب ما میگردند. خودتان را به جای بازدیدکنندگان بگذارید و فکر کنید چه کلمات و جملاتی را در کلمات کلیدی استفاده کند

۲ – شما نمیدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید !گوگل ، یک سرویس رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی و مرتبط دارد که به شما این امکان را میدهد که کلمات مرتبط با کلمه کلیدی یا موضوع مطالبتان را انتخاب کنید . این سرویس شاید در مورد سایت های فارسی زبان خیلی کاربردی نباشد اما باز هم دستیار بسیار خوبی خواهد بود .

۳- شما تلاش می کنید تا تعداد زیادی کلمه کلیدی را در یک پست بگنجانیدتعداد کلمات کلیدی هر پست را بهتر است در حد ۶-۷ عدد نگه دارید . زمانی که دارید وبسایتتان را برای یک کلمه خاص بهینه سازی می کنید دچار مشکل میشوید.

۴ – عدم استفاده از تگ های ارزشگذار (h1 , h2,… ) برای ارزش دادن به یک جمله یا یک لینک ، بهتر است که آن را در تگ های ارزش گذار مثل h1 و h2 و . . . قرار دهید . سعی کنید که در استفاده از این تگ ها هم زیاد افراط نکنید ، تگ h1 باید یک عدد باشد . بهتر است در صفحه اصلی کلمات کلیدی خود را در این تگ قرار دهید و در صفحهات فرعی مثل مطالب ، تیتر مطالب را به همراه لینک در این تگ قرار دهید . همچنین ، در صفحه اول سعی کنید که لینک پست هایتان را h2 قرار دهید.

۵- قرار ندادن توضیحات برای عکس هااحتمالا برای جلب کردن توجه خوانندگان از عکس ها استفاده می کنید . گوگل نمیتواند عکس های شما را ببیند ! اگر عکس های شما توضیحات نداشته باشد ، از نظر گوگل چنین عکسی به این موضوع مرتبط نیست ! پس بهتر است که برای تمامی تصاویر توضیحاتی قرار بدهید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن ها به کار ببرید.

۶- به مطالب قدیمی لینک نمی دهیدارسال بازدید کنندگان از یک پست جدید به یک پست قدیمی سود ها و مزیت هایی نیز برای شما دارد . با این کار ، شما به بازدیدکنندگان و بات های گوگل میفهمانید که مطلب دیگر سایت من هم ارزش بیشتری دارد که من در این پستم به آن لینک دادم ! چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد

۷- استفاده از پیوند های یکتای بداستفاده از پیوند های یکتایی که کلمات کلیدی شما در آن ها به کار نرفته باشد یکی از مشکلاتی است که میتواند شانس شما را از خضور در صفحات اول گوگل و کسب بازدیدکننده از بین ببرد. بهتر است که پیوند های یکتای خوب و مناسبی را برای وبسایت خودتان انتخاب نمایید.

۸- عدم استفاده از شبکه های اجتماعی امروزه ، استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین موارد در بهینه سازی وبسایت ها به حساب می آید . از شبکه های اجتماعی به وفور استفاده کنید و سایت خود را در آن ها به دیگرا معرفی کنید

۹- تمامی مطالب شما کپی هستند!متاسفانه ، کپی بودن مطالب بعضی از وبسایت ها باعث کاهش رتبه آن ها در موتور های جست و جو میشود و بعضی موارد به بن شد وبسایت منتهی میشود . بهتر است که مطالب خوبی برای وبسایتتان بنویسید و دست از کپی کردن بردارید!

2 thoughts on “چرا گوگل سایت شما را دوست ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *